Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
Super User

Super User

Na rynku dostawców oprogramowania zauważalny jest trend dostarczania coraz większej ilości usług oferowanych w centrach obliczeniowych. Usługi w chmurze cieszą się coraz większym zainteresowaniem różnych firm i organizacji, dlatego istotne jest, aby mieć możliwość sprawdzenia działania usługi przed podjęciem decyzji o wydaniu pieniędzy na najnowsze technologie IT. Microsoft udostępnia konto demo w chmurze, aby możliwe było przetestowanie tego typu usługi.

Usługi "software as service" wciąż są nowością na rynku IT. Dla osób niezaznajomionych z najnowszymi technologiami ciężko jest podjąć decyzję o rozpoczęciu korzystania z produktów oferowanych w chmurze i odejść od używania zasobów zainstalowanych na lokalnych serwerach.

W centrach obliczeniowych Microsoft udostępniana jest usługa pod nazwą Office 365. Microsoft oferuje również miesięczną wersję demo Office 365, wszystko po to, aby użytkownik mógł sprawdzić różnice pomiędzy produktami o podobnej nazwie jak również wzbudzić zainteresowanie rozwiązaniem w chmurze. Warto z tego skorzystać, choćby, dlatego by być na bieżąco z nowościami, jakie oferuje rynek IT.

Przepływ informacji w firmie w dużej mierze decyduje o sukcesie. Jedną z najbardziej popularnych produktów MS jest poczta Exchange, zatem i ona została wystawiona do wersji próbnej w chmurze. Dostęp do niej mogą mieć wybrani członkowie organizacji. Aby zacząć z niej korzystać należy wykonać opisaną poniżej procedurę.

Najpierw należy zdecydować, jaki plan spośród olbrzymiej ilości usług w chmurze będzie dopasowany do potrzeb organizacji:

 

testowanie_uslugi_Office_365_na_przykladzie_Exchange_Online

 

Po wybraniu odpowiedniego planu możemy rozpocząć konfigurację usługi Office 365 tak, aby użytkownicy mogli korzystać w codziennej pracy z poczty hostowanej w chmurze. Do przygotowania testowej usługi Exchange w Office 365 niezbędne jest zweryfikowanie prawa do własności dla danej domeny - można to zrobić dodając rekord TXT we wpisach publicznych DNS. Należy pamiętać, że nie możemy jeszcze zmieniać i dodawać innych rekordów np. MX. Jeżeli domena posiadała rekord SPF, należy go zmodyfikować poprzez umieszczenie wpisu: "include:spf.protection.outlook.com ~all", aby moc wysyłać pocztę z serwera Exchange.

Po przygotowaniu DNS należy ustawić w konfiguracji Exchange współdzielenie domeny. W tym celu wykonujemy następujące czynności - z panelu ECP wybieramy przepływ poczty, zaakceptowane domeny i dla współdzielonej domeny zaznaczamy: domena przekazywania wewnętrznego e-mail. Oznacza to, że wiadomości e-mail są dostarczane do adresatów w tej organizacji programu Exchange lub przekazywane do serwera poczty w innej lokalizacji fizycznej lub logicznej.

Następnie przygotowujemy konta użytkowników oraz przypisujemy licencje wybranego planu. Po stworzeniu nowych skrzynek pocztowych, dodajemy adresy e-mail powiązane z domeną. Kolejnym krokiem jest przygotowanie migracji wiadomości ze starego serwera do Office 365. Można to wykonać przez migrację z Panelu Administracyjnego Exchange. W tym przypadku wybieramy migracja, następnie wskazujemy punkt końcowy serwer pocztowy POP3/IMAP.

 

testowanie_uslugi_Office_365_na_przykladzie_Exchange_Online

 

Kolejnym etapem jest rozpoczęcie migracji wiadomości dla użytkowników mających korzystać z konta próbnego Office365.

 

testowanie_uslugi_Office_365_na_przykladzie_Exchange_Online

 

Po zakończonym przenoszeniu wiadomości do serwera Exchange, należy ustawić jeszcze dla użytkowników mających korzystać z poczty na serwerze w chmurze przekazywanie wiadomości do nowego serwera. Ponieważ głównym serwerem pocztowym pozostaje POP3/IMAP, wiadomości są dostarczane do starego serwera. Na serwerze pocztowym POP3/IMAP, dla przeniesionych kont podajemy adres przekazywania wiadomości dalej do nowego serwera. Adres przekazywanych wiadomości jest w domenie @domena.onmicrosoft.com. Teraz pozostało już skonfigurować użytkownikom przeniesionym do Exchange Online możliwość używania poczty na kontach pocztowych w telefonie, tablecie, komputerze i przez stronę WWW.

Po miesiącu testowania można z wersji próbnej przejść na pełną, tak, więc praca, którą wykonaliśmy w przypadku zakupienia pełnej nie zostanie zmarnowana, a konta wraz ze skonfigurowaną usługą będą mogły być w dalszym ciągu używane.

W rozwiązaniu kłopotów z działaniem, zarządzaniem Office 365 zalecany jest kontakt z rekomendowanym partnerem Microsoft – firmą Support Online Sp. z o.o, która specjalizuje się we wdrożeniach Office 365, konfiguracjach skrzynek pocztowych oraz serwisie usługi Office 365. Dedykowany konsultant dostępny jest pod nr. tel. 22 335 28 28.

Artykuł opracował: Przemysław Łopaciński z firmy Support Online Sp. z o.o,

która świadczy szeroki zakres usług informatycznych dla firm oraz instytucji: kompleksowa i częściowa obsługa informatyczna, projekty informatyczne, helpdesk IT, wdrożenia telefonia VoIP, audyty informatyczne, wdrożenia Office 365 i wiele innych.

 

Jeśli jesteście Państwo zainteresowani współpracą w tym zakresie lub innymi usługami informatycznymi – zapraszamy do kontaktu.

www.support-online.pl

tel. + 22 335 28 28

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.



Źródło:

  1. http://community.office365.com/
  2. http://technet.microsoft.com/en-US/
  3. Opracowanie własne

Apple na tegorocznym WWDC oficjalnie zaprezentował OS X Yosemite (a propos, szkoda że się nie nazywa OS X Weed  ;) ), z którym pojawiają się nowości, których na próżno szukać u innych i można śmiało przyznać, że wywołało to nie małe zamieszanie. Warto wspomnieć, że nowa wersja systemu OS X odziedziczyła nazwę po parku narodowym Yosemite, który znajduje się w Kalifornii i od 1984 roku figuruje na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Za nim jednak zobaczymy, co nowego przyniesie nam Yosemite, czas odpowiedzieć na dwa podstawowe pytania:

Kiedy będzie dostępny OS X Yosemite?

Beta dla zarejestrowanych deweloperów dostępna jest już teraz. Latem, będzie otwarta beta dla wszystkich chętnych posiadaczy komputerów Mac, a zarejestrować się do programu można, a nawet trzeba już teraz, bo beta jest ograniczona wyłącznie dla pierwszego miliona użytkowników. Premiera, tak jak w przypadku Mavericksa, będzie miała miejsce jesienią i tak jak poprzednio, system będzie w 100% darmowy.

Na których komputerach zadziała OS X Yosemite?

Póki co Apple nie udostępniło chyba żadnych informacji na ten temat. Z opisu OS X Beta Seed Program dowiadujemy się, że aby zainstalować OS X Yosemite, trzeba posiadać Mavericksa. Być może więc, Yosemite zadziała na wszystkich komputerach, na których można zainstalować obecną wersję systemu?

OS X Yosemite

Nowa szata graficzna

Znaczącą zmianą jest tutaj nowy design systemu, któremu jest bardzo blisko do iOS 7 i 8. Ikony aplikacji teraz są charakterystycznie płaskie, a w przypadku niektórych aplikacji systemowych, zastąpiono stary wygląd ikony zupełnie nowym (zobaczcie tylko na ten kosz, jaki faaajny kosz – nie zgadniecie jak długo Apple nad nim pracowało ;) ). Zniknął też tradycyjny efekt „półki” dla Docka, a i on sam przypomina teraz ten znany z iOS. Warto zaznaczyć, że domyślny, jasny wygląd interfejsu OS X, możemy zmienić na ciemny.

OS X Yosemite

A oto porównanie ikon z Mavericksa i Yosemite, które stworzył i podesłał Paweł Kontek (dzięki!):

Yosemite vs. Mavericks – by Paweł Kontek

Spotlight

Spotlight przeszedł również rewolucyjną zmianę, oczywiście na lepsze. Po pierwsze, pole tekstowe teraz jest wyświetlane na środku ekranu, zamiast w jego górnym prawym rogu. Następnie, Spotlight wyszukuje dosłownie wszystkie informacje na temat tego, co wpiszemy w polu tekstowym, przeszukując jednocześnie zawartość komputera, aplikacje oraz internet. Przykładowo, dla hasła „Godzilla”, oprócz opisu filmu z tego roku, dodatkowo są również wyświetlane seanse w najbliższym kinie. Jeżeli nie chcemy iść do kina, Spotlight również „proponuje” nam obejrzenie starych filmów z Godzillą za pomocą iTunes. Funkcja pozwala również na szybką konwersję jednostek SI, przykładowo, co z resztą zostało pokazane na prezentacji, z mil na kilometry.

OS X Yosemite – Spotlight

Safari

Safari przeszło gruntowną zmianę, oczywiście w kierunku polepszenia wygody użytkowania. Programiści Apple dbają również o prywatność użytkowników, dodając funkcję prywatnych okien przeglądarki oraz wsparcie dla DuckDuckGo, wyszukiwarki, która nie śledzi aktywności użytkowników.

Świetnie tutaj rozwiązano problem wielu otwartych zakładek. Pamiętam, zawsze mnie to denerwowało w Chrome, kiedy otworzyłem więcej niż 20 zakładek, a ich ikony stawały się coraz mniejsze, co częściej powodowało zamknięcie, zamiast otwarcia zakładki, do której chciałem wejść. Za to w przypadku Safari, w pewnym momencie ich szerokość przestawała się zmniejszać, a te kolejne, ukrywały się pod nowym przyciskiem na końcu paska, który rozwijał dodatkowe menu z ich listą. Programiści Apple rozwiązali to w banalny sposób – teraz będziemy mogli przewijać otwarte zakładki.

Do Safari, dodano również wsparcie dla najnowszych standardów web takich jak WebGL czy SPDY. Wraz z HTML5 Premium Video Extensions, obejrzymy jeszcze jeden, dwugodzinny film w formacie obrazu HD w serwisie Netflix. Dzięki Nitro JavaScript, Safari przetwarza teraz JavaScript o 5 razy szybciej od Chrome i o 6 razy od Firefoxa. A wszystko to przy mniejszym wykorzystaniu energii komputera, co docenią przede wszystkim posiadacze laptopów.

OS X Safari

Warto zaznaczyć, że Safari jest ściśle zintegrowane ze Spotlight, dzięki czemu, kiedy w polu tekstowym przeglądarki wpiszemy szukane przez nas wyrażenie, program podrzuca nam sugestie z takich stron jak np. Wikipedia.

Przy okazji wyszukiwania, redesignowi uległo też pole z naszymi ulubionymi stronami. Teraz pojawią się one na dodatkowym panelu, w chwili kiedy kursor znajdzie się właśnie w polu wyszukiwania.

OS X Safari

Centrum powiadomień

Centrum powiadomień w OS X 10.10 nie będzie wyświetlało tylko powiadomień z aplikacji i bardzo upodobnił się do tego z iOS 7. Teraz znajdziemy tam dodatkowo informacje o pogodzie, nadchodzących wydarzeniach, notowania giełdy, przypomnienia, smsy itd. Dodatkowo, będziemy mogli ściągnąć dodatki/widgety do Centrum Powiadomień, prosto z Mac App Store.

OS X Yosemite – Centrum Powiadomień

OS X Yosemite – Centrum Powiadomień

Continuity – lepsza integracja z iPhone’em i iPadem

Opis funkcji Handoff, rozpocznę historią znaną z życia. Wiele razy mi się zdarzało, że po prostu nie chciało mi się dokończyć sprawozdania na laboratoria późnym wieczorem na komputerze i dokańczałem je rano, przed zajęciami, na swoim iPadzie. Zdarzało się też, że po prostu zostawiałem telefon gdzieś w moim pokoju i praktycznie zapominałem o nim na cały dzień siedząc przy komputerze.

Tutaj przychodzi z pomocą Apple i jego rozwiązania, których próżno szukać na Windowsie (chyba, że przy pomocy aplikacji nie pochodzących od Microsoftu). Otóż, pierwszą nowinką jaka się pojawia, jest możliwość dokończenia swojej pracy na innym urządzeniu. Przykładowo, jestem w połowie tworzenia sprawozdania na laboratoria z robotyki, lecz w tym samym momencie moja siostra musi skorzystać z mojego Maca. Dzięki rozwiązaniom Apple, mogę po prostu wziąć swojego iPada, przenieść się na wygodne łóżko i dokończyć tworzenie dokumentu, dokładnie w tym miejscu, gdzie przerwałem na komputerze. Dodatkowo, mogę szybko wrócić do pracy, ponieważ na zablokowanym ekranie wyświetlana jest ikona aplikacji, którą miałem uruchomioną na Mac (w moim przypadku Pages) i mogę ją szybko włączyć bez konieczności wchodzenia do menu.

OS X Yosemite - Continuity

 

Działa to też w drugą stronę – przykładowo, muszę wysłać wiadomość mailową do kolegi, lecz niestety zdjęcie, które chcę załączyć, jest na Macu. Dzięki Continuity, mogę rozpocząć pisanie wiadomości na iPadzie, a później na komputerze dołączyć zdjęcie. Nie ma już potrzeby zapisywania maila do skrzynki „szkice” itp. Na Mac, obok docka (lub na nim, jeżeli aplikacja jest do niego przyczepiona) będzie wyświetlana ikona aplikacji, którą uruchomiłem na urządzeniu z iOS. Następnie, muszę jedynie na tę ikonę kliknąć i mogę spokojnie dokończyć tworzenie wiadomości i wysłać ją z poziomu Mac. Proste, nie?

OS X Yosemite – odbieranie połączeń

Ok, skończyłem sprawozdanie, ale gdzie jest mój iPhone?! Nie chcę mi się go szukać, a potrzebuję zadzwonić do siostry, która jest obecnie „na mieście” i nie ma dostępu do internetu.  Na szczęście, mam swojego Maca, dzięki któremu mogę wybrać kontakt z książki adresowej i właśnie za jego pomocą zadzwonić lub napisać wiadomość sms. Oczywiście, to również działa w drugą stronę – za pomocą mojego komputera Mac, mogę również odbierać rozmowy telefoniczne i wiadomości SMS (takie same funkcjonalności uzyskamy też na iPadzie). Co ciekawe, będziemy również mogli, z poziomu Yosemite, dzwonić na numery telefonów, znalezione za pomocą przeglądarki Safari. Continuity będzie wymagać stworzenia tzw. Hotspotu w iPhone’ie, ponieważ wtedy będziemy mogli korzystać z niej dosłownie przez cały czas. Na szczęście, Apple słucha swoich klientów więc ten proces będzie na pewno jeszcze prostszy niż jest obecnie. Warto jeszcze wspomnieć na koniec, że w ramach tej funkcji, będziemy mogli dzielić się plikami pomiędzy OS X oraz iOS za pomocą AirDrop.

Mail

W Yosemite, aplikacja Mail dostała szereg ulepszeń dotyczących operacji na załącznikach. Teraz będziemy mogli przykładowo, wypełniać oraz podpisywać skany dokumentów pdf, edytować zdjęcia, wysyłać pliki o wadze do 5 GB (za pośrednictwem iCloud). Będziemy mogli również przypisywać maile do wątków, dzięki którym łatwo wyszukamy konkretne wiadomości. Wątki pozwolą także na dołączanie i opuszczanie konwersacji oraz dodawanie i usuwanie dodatkowych kontaktów, kiedy tylko chcemy.

OS X Yosemite – Mail

iCloud Drive

Wraz z Yosemite, pojawia się również usługa chmury internetowej, która jest bardzo podobna do DropBoxa – iCloud Drive. Pozwala ona na przeglądanie udostępnionej zawartości w ramach tej usługi na każdym urządzeniu Apple oraz na komputerach z Windows. I co ważne, odbywa się to nie tylko z poziomu poszczególnych aplikacji – pliki będziemy mogli przeglądać w formie katalogów, w Finderze.

iCloud Drive

Niestety, Apple nie zwiększa powierzchni bezpłatnego konta – wciąż będzie to 5 GB. Za 20 GB będziemy musieli zapłacić $0,99/miesiąc, a za 200 GB – $3.99/miesiąc.

Nowe możliwości dla deweloperów

Nowa wersja systemu OS X przynosi nowe opcje dla deweloperów. Tutaj znaczącą nowością, są SpriteKit, który w prosty sposób pozwala na wprowadzenie realistycznej fizyki, ruchów oraz oświetlenia do gier na Mac (na iOS z resztą również) oraz SceneKit, dzięki któremu aplikacje będziemy mogli wzbogacić o piękną grafikę 3D. Warto pamiętać, że wraz z tymi funkcjami, pojawia się również stworzony przez Apple nowy język programowania Swift, który w łatwy sposób pozwala na budowę aplikacji.

Swift

Źródło: applecenter.pl

Jedną z podstawowych czynności podczas prac administracyjnych przy obsłudze poczty jest konfigurowanie ustawień odbiorcy. Dla każdego konta, które ma posiadać obsługę poczty należy stworzyć skrzynkę w bazie danych poczty. Aby zrobić to za pomocą polecenia cmdlet Enable-Mailbox: 

Enable-Mailbox –Identity nazwadomeny\uzytkownik –Database ”nazwa bazy”.

Uwaga! 
Należy pamiętać, że konta użytkownika tworzone za pomocą cmdlet w PowerShell są domyślnie wyłączone, aby stworzyć mailbox dla takiego konta, wcześniej należy je włączyć. 

Można również w jednym poleceniu stworzyć użytkownika i skrzynkę: 

New-Maibox –Alias ”nazwausera” –Database ”nazwa bazy” – name ”imie” –OrganizationalUnit ”nazwa OU” – LastName ”nazwisko” –displayname ”nazwa wyswietlana” 

W powyższym poleceniu można dodać znaczenie więcej parametrów, np. dodać adres czy lokalizację biura. W momencie wykonania skryptu pojawi się prośba o podanie hasła dla nowo stworzonego użytkownika, które należy podać po wykonaniu skryptu. Dodając parametr –password i próbie podanie hasła bezpośrednio w poleceniu otrzymamy błąd: ”cannot convert type string to type secureString”. Można również zaszyć hasło w poleceniu tworzenia nowego użytkownika, wtedy należy zastosować konwersję: ConvertTo-SecureString w poleceniu. Polecenie to ma dwa argumenty, pierwszy: -asPlainText, który informuje, że jest to tekst otwarty i drugi, operacja musi mieć wymuszony argument –force. Poniżej przykład takiej konwersji: 

$haslo = ConvertTo-SecureString ”Hasło123” –asPlainText –force

Informacje na temat skrzynki użytkownika

W prosty sposób można otrzymać Get-Mailbox –identity uzytkownik informację, np. o limicie wysyłanej wiadomości: (lub bardzo szczegółowe, musimy dodać: fl * po nazwie użytkownika)

Administracja zdalna i zarządzanie ochroną antywirusową w organizacji

Informacje o magazynach danych

Z każdym dniem korzystania przez użytkownika skrzynki jej zapotrzebowanie na przestrzeń dyskową rośnie, aż uzyska wartość całej dostępnej pojemności plus 10%. Większość operacji na skrzynce możemy wykonać za pomocą poleceń cmdlet. Aby móc zacząć pracować nad tego typu problemem musimy poznać, jakie i ile mamy grup magazynowe: 

Get-StorageGroup

Uruchomienie powyższej komendy wyświetli nam listę dostępnych magazynów danych skrzynek poczty:Administracja zdalna i zarządzanie ochroną antywirusową w organizacji

Stosując np.: Get-StorageGroup ”nazwa grupy” |Format-List * otrzymamy wszystkie szczegółowe dane zasobów, które nas interesują.

Zarządzanie rejestracją

Głównym zadaniem podczas obsługi i rozwiązywania problemów jest konfiguracja i modyfikacja rejestrowania. Za pomocą PowerShella możemy konfigurować ponad 150 dzienników zdarzeń za pomocą polecenia: 

Get-EventLogLevel otrzymamy listę wszystkich dzienników zdarzeń:

Administracja zdalna i zarządzanie ochroną antywirusową w organizacji

Grupy Dystrybucyjne

W codziennym zarządzaniu Microsoft Exchange oprócz tworzenia nowych użytkowników i ich mailboxów jest zarządzanie grupami dystrybucyjnymi. W prosty sposób możemy dodać z poziomu PowerShella kolejnego członka grupy dystrybucyjnej: 

Add-DistributionGroupMember -Identity "Grupa" -Member ”pawel.jaroszewicz@support-online” 

Czy wyświetlić listę członków grupy, która nas interesuje: 

Get-DistributionGroupMember –Identity ”nazwa grupy” 

PoweShell to bardzo przydatne narzędzie i możemy bez większego wysiłku, co jest nie możliwe za pomocą interfejsu graficznego do wykonania, wyświetlić np. listę wszystkich grup i członków w nich się znajdujących odpowiednio formatując dla własnych potrzeb listę: 

$Lista = get-distributiongroup 
foreach ($a in $Lista) 

  $Dmember=get-distributiongroupmember $a 
  $Dname=$a.name 
  write-output "`q$Dname`q" -nonewline 
  foreach ($Member in $Dmember) 
  { 
    $MName=$Member.DisplayName 
    write-output ",`q$MName`q" - 
  } 
  write-output "`n" 


Wykonanie skryptu zajmuje kilka sekund do kilku minut (w zależności od ilości grup, które znajdują się na serwerze). Wypisanie takiej listy grup i ich członków nie byłoby możliwe z poziomu interfejsu graficznego. 

W bardzo prosty sposób możemy również przeszukać wszystkie serwery odpowiedzialne za transport wiadomości w danym przedziale czasu i wyświetlić wiadomości wysłane przez konkretnego użytkownika konkretnego dnia i godzinie: 

Get-TransportServer | get-messagetrackinglog -ResultSize Unlimited -Start "2014-03-31 14:00:00" | where {[string]$recipients -like "user"} | Select Timestamp, Sender, {$_Recipients}, MessageSubject, EventID, SourceContext, Sender

PowerShell to narzędzie, bez którego obecnie nie można się obejść przy administracji serwerem Exchange. Znacznie skraca czas wykonania czynności, które wykonywane manualnie są nie do wykonania lub pochłaniają mnóstwo czasu.

Artykuł opracował Paweł Jaroszewicz,

Źródła:

  1. Opracowanie własne
  2. Microsoft Press: PowerShell Step By Step
  3. Microsoft Tech

Kluczem do osiągnięcia sukcesu w biznesie jest zapewnienie odpowiednich warunków dla bezpiecznej i ciągłej pracy systemów komputerowych. Nowoczesna serwerownia z całym swoim zapleczem technicznym to najważniejsza podstawa działalności każdego przedsiębiorstwa i priorytet zapewniający bezpieczeństwo danych.

Już 25 czerwca zapraszamy do BEZPŁATNEGO udziału w spotkaniu branżowym poświęconym najnowszym i najbardziej efektywnym rozwiązaniom z zakresu projektowania i utrzymania infrastruktury nowoczesnej firmy.

ZGŁASZAM SWÓJ BEZPŁATNY UDZIAŁ

STRONA KONFERENCJI>>>

Konferencja będzie składała  się z trzech  sesji tematycznych:

  • Bezpieczna serwerownia u siebie – czyli jak zbudować lub unowocześnić własną serwerownię? Zaproszeni Praktycy opowiedzą jak przebiegał proces wyboru infrastruktury i budowy serwerowni w ich firmach. Partner sesji zaprezentuje Państwu najnowsze rozwiązania z tego zakresu.
  • Bezpieczna serwerownia na zewnątrz – w trakcie drugiej sesji skupimy się na wykorzystywaniu zewnętrznych serwerowni do przechowywania danych firmowych. Poza fizycznymi serwerowniami będą zaprezentowane również usługi chmurowe. Do tej sesji zaprosiliśmy Eksperta/Praktyka, który przedstawi Państwu zalety i ograniczenia wynikające
    z korzystania z zewnętrznych serwerów, a co za tym idzie jak to przekłada się na oszczędność i efektywność całego przedsiębiorstwa. Partner sesji przedstawi Państwu najnowocześniejsze, w pełni bezpieczne miejsce na przechowywania danych całej firmy. Przy tej okazji także omówione zostaną aspekty prawne zawierania umów SLA.
  • Wyposażenie i zabezpieczenie serwerowni – trzecia, ostatnia sesja będzie poświęcona prezentacji całej infrastruktury dostępnej dla posiadaczy serwerowni lub data center. Dużo uwagi poświęcimy także kwestii bezpieczeństwa.

Do udziału w konferencji zapraszamy osoby odpowiedzialne za:

  • składowanie i przetwarzanie firmowych danych
  • pozyskiwanie i utrzymanie infrastruktury technicznej firmy
  • zarządzanie centrami danych w firmie

w tym:

  • osoby odpowiedzialne za wybór, zakup, utrzymanie firmowej infrastruktury
  • kierowników projektów
  • szefów działów technicznych
  • szefów działów IT, bezpieczeństwa

Udział dla przedstawicieli powyższych osób jest BEZPŁATNY*

ZGŁASZAM SWÓJ BEZPŁATNY UDZIAŁ

*Udział jest płatny: dla pozostałych osób, w tym przedstawicieli dostawców usług, rozwiązań informatycznych oraz technologicznych - opłata za osobę wynosi 1000 zł + 23% VAT*

Kontakt do organizatora:

Agnieszka Różnicka
Koordynator Projektu
tel. 721 729 134
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jednym z najważniejszych aspektów w działalności każdego przedsiębiorstwa jest konieczność zapewnienia prawidłowej ochrony danych, które przechowujemy. Wielokrotnie bagatelizujemy tę kwestię i uważamy, że głównie o bezpieczeństwo powinny dbać największe firmy. Czy to prawda?

Czy to oznacza, że nasze dane są w pełni bezpieczne?
Czy jesteśmy w stanie zapewnić im właściwą ochronę?
Jak ustrzec się od wycieku danych i informacji?
Czy warto podejmować ryzyko?

Zapraszamy do kolejnej rozmowy już 20 maja do Warszawy!

ZGŁASZAM UDZIAŁ>>>


Partnerzy konferencji:

Linxdatacenter
EATON
Kingston
Ferro Software

Podczas konferencji głos zabiorą m.in.:

  • Marcin Baranowski, Alior Bank
    Człowiek jako największe zagrożenie bezpieczeństwa danych
  • Arwid Mednis, Wierzbowski Eversheds Sp.k.
    Prawne aspekty bezpieczeństwa informacji w przedsiębiorstwie - wybrane zagadnienia

Proponowana tematyka konferencji:

  • współczesne zagrożenia dla bezpieczeństwa danych,
  • fizyczne bezpieczeństwo danych (ochrona serwerowni),
  • systemy ochrony danych przechowywanych i przetwarzanych,
  • archwizacja danych,
  • DRaaS - akcja, reakcja?
  • ochrona przed wyciekiem danych – DLP,
  • bezpieczna kopia plików i danych,
  • szyfrowanie danych,
  • bezpieczeństwo danych w chmurze,
  • disaster recovery,
  • bezpieczne data center – miejsce przechowywania firmowych danych,
  • backup systemów operacyjnych,
  • bezpieczeństwo środowisk wirtualnych,
  • backup on-line,
  • rozwiązania storage’owe,
  • outsourcing usług archiwizacyjnych

Na konferencję zapraszamy:

  • dyrektorów/kierowników działów IT, bezpieczeństwa
  • oficerowie bezpieczeństwa,
  • osoby odpowiedzialne za politykę ciągłości działania,
  • osoby zarządzające z branż: ubezpieczeniowej, usługowej, bankowości, handlu, przemysłu, telekomunikacji, energetyki, administracji publicznej.

Udział w konferencji jest BEZPŁATNY dla ww. osób.

Ilość miejsc ograniczona.

Udział jest płatny dla przedstawicieli dostawców usług, rozwiązań informatycznych oraz technologicznych -
1 000 PLN netto.*

* Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia przedstawicieli wyżej wymienionych firm.

Kontakt:
Agnieszka Różnicka
Koordynator Projektu
Tel: +48 721 729 134
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Popularne