Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
Super User

Super User

Wystartowały zapisy na konferencję programistyczną DevDay 2014

 

W środę, 13 sierpnia, została udostępniona pierwsza tura biletów na czwartą edycję konferencji DevDay - wyjątkowego spotkania pasjonatów programowania z udziałem światowej sławy autorytetów z branży informatycznej.

 

 

Konferencja odbędzie się 26 września 2014 r. w Centrum Dydaktyczno – Kongresowym Wydziału Lekarskiego CMUJ w Krakowie.

 

DevDay to 12 prelegentów w toku dwóch równoległych ścieżek. W tym roku wydarzenie uświetnią m.in. Dan North, pomysłodawca Behaviour-Driven Design, a także Simon Brown, autor książki o architekturze aplikacji dla programistów. Wydarzenie poprzedzą dwa warsztaty specjalistyczne (dnia 25 września):

 

1. “Accelerated Agile: from months to minutes” – prowadzący: Dan North

2. “A SPA Primer using Angular.js” – prowadzący: Tiberiu Covaci

 

 

Udział w konferencji jest bezpłatny, ale liczba miejsc ograniczona. W każdym tygodniu, do połowy września będzie udostępniana kolejna tura biletów.

 

Organizatorem konferencji DevDay jest Centrum Systemów Informatycznych ABB.

 

Więcej informacji o konferencji:

 

http://www.devday.pl/

https://twitter.com/ABBDevDay

 

***

 

Centrum Systemów Informatycznych ABB jest częścią Grupy ABB – globalnego lidera w dziedzinie technologii energetyki i automatyki. ABB realizuje szereg różnorodnych działań biznesowych, obejmujących swoim zasięgiem wszystkie kontynenty świata. Działając w około 100 krajach i zatrudniając ponad 130 tys. osób, wytycza najwyższe standardy w branży.

 

W Centrum Systemów Informatycznych ABB w Krakowie i w Łodzi pracuje ponad 350 specjalistów z branży IT. Programiści, analitycy, szefowie projektów, specjaliści baz danych i projektanci aplikacji internetowych, odpowiedzialni są za funkcjonowanie globalnych systemów komputerowych ABB.

 

Więcej informacji: www.abb.pl/ISDeliveryCenter

 

 

Używając usługi Exchange Online napotykamy na szereg problemów, wynikających z innej logiki działania, naszej niewiedzy związanej z nowym środowiskiem i zmian, które zachodzą ciągle w usłudze firmy Microsoft. 

Części z nich można jednak uniknąć, inne wymagają od administratora odpowiedniego działania, które postaram się tutaj opisać na podstawie własnych doświadczeń.

Większość z przedstawionych problemów miało miejsce w środowisku hybrydowym, gdzie serwery Exchange 2010/2013 zainstalowane fizycznie połączone są z usługą Exchange Online. Obiekty Active Directory są replikowane a skrzynki pocztowe można swobodnie przenosić między serwerami w siedzibie („on premises”) i w chmurze Microsoftu.

Podczas czytania tych porad należy pamiętać, że z biegiem czasu mogą stracić aktualność z uwagi na ciągłe doskonalenie i wprowadzanie zmian w usłudze Office 365 przez firmę Microsoft.

• Nie można usunąć domeny z listy domen Office 365 

Jeżeli chcesz usunąć domenę dodatkową (domeny domyślnej w postaci firma.mail.onmicrosoft.com nie można usunąć), według zaleceń firmy Microsoft musisz usunąć wszystkie powiązania. Chodzi o konta użytkowników, grupy dystrybucyjne i inne obiekty korzystające z domeny. Nie jest to do końca prawdą. 

Rozwiązanie: 

Wystarczy usunąć wszystkie adresy SMTP i SIP domeny z obiektów, a użytkownikom przypisanym do domeny wyłączyć licencje.

Następnie należy połączyć się przy użyciu powershella do usługi Office365 oraz wykonać sprawdzenie:

Get-MsolUser -DomainName twojadomena.pl

oraz

Get-MsolGroup -All | where {$_.proxyaddresses -match "twojadomena.pl"}

Jeżeli listy wyników okażą się puste, powinno udać się usunąć domenę.

• Nie można zmigrować skrzynki z serwera w siedzibie do serwera Office 365 

Podczas próby migracji skrzynki do chmury pojawia się błąd: 

“The operation couldn't be performed because object couldn't be found on…”

Prawdopodobnie istnieje już obiekt o tej samej nazwie, lecz posiada inne atrybuty (ExchangeGuid). Możliwe, że ktoś przypisał użytkownikowi licencję Exchange Online przed przeniesieniem skrzynki, co skutkuje założeniem nowej, w chmurze i brakiem możliwości migracji.

Rozwiązanie: 

Należy usunąć obiekt z Office365.

Należy połączyć się z usługą Office365 za pomocą powershella oraz wykonać dwa polecenia:

Remove-MsolUser -UserPrincipalName uż Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Remove-MsolUser -UserPrincipalName uż Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. -RemoveFromRecycleBin


Po usunięciu problematycznej skrzynki, dokonać ponownej synchronizacji DirSync, lub poczekać aż dane zreplikują się same. Ponowna migracja powinna być już możliwa.

• Nie można zmigrować skrzynki z serwera w siedzibie do serwera Office 365. 

Pojawia się błąd: 

The call to 'https://xxx.twojadomena.pl/EWS/mrsproxy.svc' failed. Error details: The HTTP request is unauthorized with client authentication scheme 'Negotiate'. The authentication header received from the server was 'Negotiate,NTLM,Basic realm="xxx.twojadomena.pl"'. --> The remote server returned an error: (401) Unauthorized.. + CategoryInfo : NotSpecified: (:) [New-MoveRequest], RemoteTrans ientException + FullyQualifiedErrorId : [Server=DBXPR99MB999,RequestId=something,TimeStamp=1/20/2014 1:13:53 PM] [FailureCategory=Cmdle t-RemoteTransientException] B92B1723,Microsoft.Exchange.Management.Recipie ntTasks.NewMoveRequest + PSComputerName : pod999999psh.outlook.com

Powodów takiego błędu może być kilka, jednak w moim przypadku były dwa: Office365 przyjmuje poświadczenia tylko w postaci „Domena.lokalna\nazwa użytkownika” oraz drugim razem ten sam błąd spowodowało wygasłe hasło w punkcie końcowym migracji.

Rozwiązanie 1: 

Sprawdzić czy konto użytkownika służące do powiązania organizacji punktem końcowym działa prawidłowo

1. Sprawdzenie, które konto jest odpowiedzialne za połączenie organizacji punktem migracji:

 

Z poziomu powershell:

Get-MigrationEndpoint |fl

W polu User znajdują się dane o koncie użytkownika.

Z poziomu Office365:

W oknie nawigacji centrum administracyjnego usługi Exchange Online, w zakładce adresaci/migracja, w prawym dolnym rogu znajdziemy „skojarzony punkt końcowy”. Klikamy na „Pokaż szczegóły”. 

 

W polu „skojarzony administrator” znajduje się nazwa użytkownika.

2. Należy sprawdzić w panelu użytkowników Active Directory, czy konto nie jest zablokowane, a hasło jest ustawione na niewygasanie, bądź czy zostało zmienione.

3. Jeżeli trzeba zmienić konto lub hasło, wchodzimy poprzez przeglądarkę do Office365, w opcję Skojarzony administrator: „Aktualizuj” (pkt. 1). Wpisujemy dane logowania użytkownika.

Rozwiązanie 2: 

Zalogować się loginem domena.lokalna\użytkownik do procesu migracji.

1. Zapisujemy poświadczenia do Office365:

$cred = Get-Credential 

Gdy pojawi się okienko logowania podajemy dane w formacie uż Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

2. Następnie uruchamiamy sesję:

$Session = New-PSSession -ConfigurationName Microsoft.Exchange
-ConnectionUri https://ps.outlook.com/powershell/ -Credential $cred 
-Authentication Basic -AllowRedirection 
Import-PSSession $Session
 


3. Po połączeniu do Office365 zapisujemy nowe poświadczenia, do domeny lokalnej: 

$cred=get-credential Tutaj podajemy poświadczenia w formacie firma.internal\jan.kowalski 

4. Uruchamiamy migrację skrzynki: 

New-MoveRequest -identity użytkownik -Remote -RemoteHostName 
poczta.twojadomena.pl -TargetDeliveryDomain firma.mail.onmicrosoft.com 
-RemoteCredential $cred
 


• Nie można skonfigurować automatycznie profilu użytkownika programu Outlook tylko dla niektórych użytkowników. 

Rozwiązanie: 

1. Aktualizacje systemu Windows dla Outlooka: powinny być zastosowane ServicePack2 dla pakietu Office2010, ServicePack3 dla Office2007. 
2. Ustawienia połączeń proxy Outlooka. Oto prawidłowe:


3. Dla środowiska hybrydowego adres routowalny skrzynki użytkownika: powinien być w domenie Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (lub innej, domyślnej, otrzymanej od Microsoft dla całej organizacji) 

Aby to sprawdzić, na serwerze fizycznym („w siedzibie”) wykonujemy komendę: 

Get-RemoteMailbox |select name, remoteroutingaddress 

4. Dla środowiska hybrydowego z serwerem w siedzibie – atrybuty homeMDB i homeMTA konta. 

Uwaga: Do edycji używamy zaawansowanego i potężnego narzędzia ADSIEDIT, którym łatwo coś zepsuć!

a. Łączymy się do Default Naming Context
b. Szukamy obiektu użytkownika
c. Wchodzimy do edycji właściwości i szukamy atrybutów homeMDB i homeMTA.
d. Jeżeli są – kasujemy.


Przedstawione problemy, to tylko część z tych, z którymi możemy się spotkać zarządzając usługą Microsoft Office 365. Jest ona ciągle doskonalona, pojawiają się nowe funkcjonalności, np. firmowy system społecznościowy Yammer. 

Z racji przechodzenia dużej części firm do usług w chmurze, dokumentacja dostępna w Internecie jest coraz bardziej obszerna. 

W rozwiązaniu kłopotów z działaniem i zarządzaniem Office 365 w znacznej mierze może pomóc sam producent. Udostępnia on forum użytkowników oraz pomoc techniczną. Zalecany jest również kontakt z rekomendowanym partnerem Microsoft – firmą Support Online Sp. z o.o, która specjalizuje się we wdrożeniach Office 365, konfiguracjach skrzynek pocztowych oraz serwisie usługi Office 365. Dedykowany konsultant dostępny jest pod nr. tel. 22 335 28 28.

Artykuł opracował Maciej Ochal,

Źródła:

  1. Opracowanie własne
  2. http://community.office365.com

Jeśli chcą Państwo poznać szybkie i skuteczne rozwiązania w świecie elektronicznych dokumentów zapraszamy na dwudniową, bezpłatną konferencję Summit EOIF GigaCon - Elektroniczny Obieg Informacji w Firmie. Dla uczestników wydarzenia oprócz profesjonalnych wykładów przygotowaliśmy dodatkowe atrakcje oraz ciekawe nagrody. Osoby, które zarejestrują się na konferencję do dnia 10 lipca będą mogły za darmo zarejestrować się na jeden z wybranych warsztatów szkoleniowych.

Data: 29-30 lipca 2014
Miejsce: Stadion Narodowy, Warszawa Al. Ks J. Poniatowskiego 1
Udział: BEZPŁATNY
Strona internetowa: http://gigacon.org/eoif_warszawa/07/2014

Potwierdzone tematy prezentacji:

- E-faktura dla Klientów Orange (Orange Customer Service Sp. z o.o)

- Optymalizacja procesów metodą tworzenia wartości spółki na przykładzie e-kancelarii (Konica Minolta)

- Baza wiedzy z systemu ECM Suite PMS Labs - jako najcenniejszy zasób firmy (PMS Labs)

- Elektroniczny obieg dokumentów - Szybkie i skuteczne rozwiązania w świecie elektronicznych dokumentów (Canon Polska)

- Jak skutecznie indeksować i digitalizować dokumenty oraz wprowadzać je w obieg (KODAK)

- 3 rzeczy, o których należy pamiętać projektując doświadczenia użytkownika User Experience (DYSANT Software)

- Skanery dokumentowe firmy Fujitsu – Setki – Tysiące – Miliony (Alstor)

- Wszystko pod kontrolą. Prezentacja najciekawszych obszarów funkcjonalności systemu PROGMATE DOCs. (PROGMATE Sp. z o.o.)

- Aurea BPM nowoczesny system klasy BPMS – przez procesy do lepszych wyników (TECNA)

- ELO 8 – przyjmowanie dokumentów, startowanie obiegu, praca mobilna – pokaz na „żywym” systemie (Elo Digital Office)

- Nowe ujęcie dokumentu i jego obieg w firmie. Problemy dowodowe w postępowaniach sądowych na gruncie europejskim i krajowym (Kancelaria Prawna Szostek_Templin_Bar Spółka Partnerska)

- Platforma DYSANT - webowy serwer aplikacyjny z zestawem aplikacji biznesowych i silnikiem workflow (DYSANT Software)

- Rodzina rozwiązań IRIS do efektywnego przetwarzania dokumentów i pozyskiwania danych (Canon Polska)

- Dokumenty to nie wszystko. Podejmowanie decyzji i zarządzanie kosztami w Unive (CCA Europe)

- Nowa generacja systemów Obiegu Dokumentów – Alfresco liderem na rynku (BeOne)

- Asseco Back Office Suite - szybkie wdrożenia, wymierne korzyści (Asseco Poland)

- Jak budować własne rozwiązania biznesowe? Przykład dedykowanej konfiguracji systemu PROGMATE DOCs. (PROGMATE Sp. z o.o.)

- ELO 8 – Zarządzanie Dokumentami. Archiwizowanie. Obieg Dokumentów (Elo Digital Office)

- Zimbra - sposób na efektywną komunikację w biznesie (INTALIO)

- kolejne tematy w wkrótce na stronie wydarzenia

Udział w konferencji potwierdziły firmy:
Główny Sponsor konferencji: Konica Minolta
Sponsor konferencji: PIKA, Canon
Partner: PrimeSoft Polska, BeOne, Tecna, PSM LABS, DSA, Progmate, ELO Digital Office, Dysant, Intalio
Firmy Uczestniczące: Datacomp, Asseco Poland, Kodak Alaris, Alstor, Fabrity, CCA Europe, Skan Serwis, NEDO

Warunkiem uczestnictwa w konferencji jest wcześniejsza rejestracja na stronie wydarzenia: http://gigacon.org/eoif_warszawa/07/2014/rejestracja

Firmy zainteresowane prezentacją swoich rozwiązań zapraszam do kontaktu z organizatorem:

Agnieszka Tylska
Kierownik Projektu
mobile: 506 981 910| fax (22) 244 24 59
e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W dniach 10-11 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyły się pierwsze w Polsce targi informatyczne  IT Future Expo. To dwa dni pełne pasjonujących wydarzeń dla całego sektora IT.

10 czerwca miała miejsce uroczysta Gala IT Future Awards, podczas której wyłoniono laureatów konkursu Liderzy IT 2014 oraz wręczono nagrody w 17 kategoriach. Galę uświetnił występ Pauliny Czapli - finalistki programu MBTM. Wyjątkowy nastrój tego wieczoru, niewątpliwie sprzyjał owocnym rozmowom kuluarowym. Podczas Gali, mieliśmy przyjemność gościć między innymi Prezesów, decydentów, ekspertów branżowych oraz regulatorów rynku polskiego jak i międzynarodowego, którzy bezpośrednio wpływają na kształt sektora informatycznego. Na tym prestiżowym spotkaniu, nie zabrakło również znakomitych ludzi sukcesu i aktywnych kreatorów polskiej oraz zagranicznej sceny technologiczno – biznesowej. Galę poprowadził Pan Robert Jesionek, dziennikarz biznesowy oraz moderator wydarzeń dla kadry zarządzającej.


Wśród zwycięzców konkursu, mamy przyjemność przedstawić następujące firmy:

 

Symantec – kategoria Backup & Storage Leader backup i archiwizacja;

Apollogic – kategoria Bi Trends – bussines intelligence;

Astrafox – kategoria BPM Leader – zarządzanie procesami biznesowymi;

LoVo – kategoria Cloud Computing – rozwiązania w chmurze;

Acte – kategoria Computer & Equipment Technology – komponenty i rozwiązania sprzętowe; Beyond.pl – kategoria Data Center Leader – centrum danych;

2ClickShop – kategoria E-commerce Innovation – rozwiązania dla handlu internetowego;

BPSC – kategoria ERP Trends – systemy planowania zasobów przedsiębiorstwa;

AXIT – kategoria Industry Dedicated IT Solutions – informatyczne rozwiązania branżowe;

Versim – kategoria Infrastructure Innovation – infrastruktura fizyczna;

Versoft – kategori: Innovative IT Startup – startup w IT;

Evercom – kategoria IT Security – bezpieczeństwo IT;

AirWatch – kategoria IT Services Leader – usługi IT;

BSSG – kategoria Knowledge Management – zarządzanie wiedzą;

MaxCom – kategoria Mobile Trends – rozwiązania mobilne;

Adrem Software – kategoria Network – infrastruktura sieciowa;

LikeSoft – kategoria Workflow Management – obieg dokumentów.

 

11 czerwca o godz.  9:00 rozpoczęły się Targi IT Future Expo. W Galerii wystawowej zgromadziliśmy ponad 100 wystawców zarówno z Polski jak i Europy. Firmy wykazały się ogromną innowacyjnością i pomysłowością w zakresie przygotowania atrakcji dla Zwiedzających. Emocje utrzymywały się na najwyższym poziomie, dzięki licznym konkursom przeprowadzanym na poszczególnych stoiskach wystawowych. Największe zainteresowanie wzbudziła możliwość nagrania zapowiedzi telefonicznej, na stoisku firmy Lovo. Gratulujemy pomysłu!

Podczas głównego dnia targowego gościliśmy ponad 1600 osób. Zwiedzającymi byli reprezentanci przedsiębiorstw oraz instytucji państwowych, decydenci, pracownicy departamentów informatycznych oraz kadra zarządzająca firm. Taki dobór grupy docelowej, niewątpliwie sprzyjał nawiązywaniu obiecujących relacji biznesowych.

Przez cały dzień targowy, Wystawcom i Zwiedzającym towarzyszyli fotografowie oraz kamery, dzięki czemu wielu Wystawców miało możliwość udzielenia wartościowych wywiadów.

Równolegle do Targów odbywała się konferencja IT Future Congress, podczas której goście mieli okazję poznać przodujące firmy, produkty i nowości technologiczne sektora IT w Polsce. W programie kongresu znalazło się wiele wartościowych prelekcji, obejmujących tematyką zarówno rozwiązania software jak i hardware, a także wystąpienia eksperckie prowadzone przez znanych i szanowanych prelegentów branżowych. Konferencję otworzył wykład Pana Wojciecha Ehrenfelda, który przedstawił Cloud Computing jako skuteczną metodę zapewnienia ciągłości działania przedsiębiorstw. Następnie uczestnicy mieli możliwość wysłuchania kolejnej prelekcji Pana Piotra Wójcika z firmy Socomec, który opowiedział o nowoczesnych rozwiązaniach UPS w obiektach Data Center. Podczas kongresu zostało zaprezentowane również rozwiązanie Purview firmy Extreme Networks, wykorzystujące sieć do analityki i optymalizacji aplikacji. Pan Cezary Kożon z firmy Fast White Cat oraz Pan Mateusz Kowalczyk z i-sklep, skupili się na tematyce związanej z e-commerce. Wspomniane wykłady cieszyły się podczas kongresu największą popularnością.

Targi IT Future Expo okazały się być wydarzeniem pozwalającym  poznać aktualne trendy oraz kierunki rozwoju branży, uzyskać możliwość bezpośredniej konwersacji z ekspertami oraz specjalistami IT, nawiązać nowe relacje biznesowe z wykwalifikowanymi przedstawicielami IT, otrzymać pomoc ekspertów w zakresie dopasowania odpowiednich rozwiązań informatycznych do potrzeb organizacji oraz zapoznać się z najnowszymi technologiami producentów z Polski i ze świata.

Wystawcy mieli możliwość wziąć udział w prestiżowym wydarzeniu, prezentując swoje produkty i rozwiązania szerokiemu gronu potencjalnych Klientów i Partnerów biznesowych.

Jedynym minusem wydarzenia okazał się fakt iż… było za krótko! Z pewnością pewien, pozostawiony niedosyt skłoni zarówno Wystawców, jak i Zwiedzających do wzięcia udziału w kolejnej edycji.

Dziękujemy Sponsorom oraz Patronom Medialnym za wsparcie wydarzenia i oczywiście zapraszamy wszystkich za rok!


INFORMACJA PRASOWA

Kraków, 9 czerwca 2014 r.

 

Studenci z Trójmiasta zwycięzcami VII edycji Konkursu ABB IT Challenge

Za projekt mobilnego przewodnika rowerowego laureaci otrzymali nagrodę 25 000 zł

 

„Bike Tour” – projekt zwycięskiego zespołu „3City Exporers” to aplikacja pomagająca zaplanować trasę wycieczki rowerowej. Nawigacja pozwala na wybranie w określonym mieście interesujących użytkownika punktów trasy – takich jak zabytki, sklepy rowerowe, bankomaty czy restauracje. Wygodny interfejs umożliwia łatwe wyszukanie najbardziej charakterystycznych miejsc w określonej okolicy, wyświetlenie ich opisu oraz dołączenie ich do trasy. Informacje o obiekcie mogą zostać także odczytane dla użytkownika przez lektora. Mobilny przewodnik rowerowy został najwyżej oceniony pod kątem funkcjonalności rozwiązania, jakości prezentacji oraz sposobu „sprzedania” swojego pomysłu przed finałowym Jury.

Pozostałe rozwiązania, które brały udział w finałowej rywalizacji to: aplikacja, która zapewnia informacje o aktualnym położeniu tramwaju czy autobusu na trasie i dokładnym (a nie planowanym) czasie przyjazdu; system rozładowywania pojazdów z wykorzystaniem kamer monitorujących liczbę pasażerów oraz narzędzie do aranżowania rozgrywek sportowych.

Drugie miejsce zajął zespół z Politechniki Warszawskiej, trzecie – z Akademii Górniczo-Hutniczej
w Krakowie. Laureaci czwartego miejsca to zespół z Politechniki Rzeszowskiej. W nagrodę, autorzy projektów otrzymali atrakcyjne nagrody rzeczowe: iPady, czytniki Kindle i dyski przenośne.

Ideą IT Challenge – trzyetapowego konkursu organizowanego przez Centrum Systemów Informatycznych ABB – jest praca zespołowa nad projektami informatycznymi realizującymi motto edycji. W tym roku, temat przewodni to „Inteligentna metropolia” - zadaniem studentów było stworzenie rozwiązań, które mogą wspierać życie mieszkańców miast i ich okolic. Do udziału w konkursie zgłosiło się kilkadziesiąt drużyn. Podczas Wielkiego Finału – dnia 5 czerwca, cztery najlepsze zespoły zaprezentowały gotowe projekty przed Jury; zwycięska ekipa otrzymała nagrodę główną – 25 000 złotych.

Więcej informacji: www.itchallenge.pl

*******

Centrum Systemów Informatycznych ABB jest częścią Grupy ABB – globalnego lidera w dziedzinie technologii energetyki i automatyki. ABB realizuje szereg różnorodnych działań biznesowych, obejmujących swoim zasięgiem wszystkie kontynenty świata. Działając w około 100 krajach i zatrudniając ponad 130 tys. osób, wytycza najwyższe standardy w branży.W Centrum Systemów Informatycznych ABB w Krakowie i w Łodzi pracuje ponad 300 specjalistów z branży IT. Programiści, analitycy, szefowie projektów, specjaliści baz danych i projektanci aplikacji internetowych, odpowiedzialni są za funkcjonowanie globalnych systemów komputerowych ABB.

Więcej informacji: www.abb.pl/ISDeliveryCenter

Popularne