Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
Artykuły filtrowane wg daty: sierpień 2014

Wielu klientów nie jest w stanie sobie pozwolić na pełną wersję MS SQL 2008, alternatywą jest wersja Express, która zawiera pewne ograniczenia, jedną z nich jest brak agenta, w którym możemy ustawić backup z poziomu SQL Management Studio.

Nasuwa się pytanie: Po co backup skoro robię kopie WBadminem?

Odzyskanie samej bazy z pliku VHD będzie możliwe, ale baza może nie działać prawidłowo.

Jeżeli nie posiadamy żadnego alternatywnego oprogramowania do archiwizacji naszych baz, polecam poświecić 15minut na konfigurację kopii.

O czym musimy pamiętać przed przystąpieniem pracy:

  1. Użytkownik, który uruchamia skrypt musi być w grupie „sysadmin”
  2. W „SQL Configuration” włączamy dla odpowiedniej instancji „Shared Memory” „Named Pipes” „TCP/IP”
  3. W SQL Management Studio upewniamy się że mamy włączoną opcje: „Allow Remote Connections to this server”
  4. Należy pamiętać o wyjątkach w zaporze sieciowej, port 1433.

Przechodzimy do generowania skryptu.

  1. Uruchamiany SQL Management Studio
  2. Wybieramy bazę, którą chcemy zarchiwizować
  3. Wybieramy zadania, następnie „backup”
  4. Wybieramy miejsce zapisu archiwum
  5. Wybieramy „Script action to file”
  6. Otrzymujemy plik z rozszerzeniem *.sql, który w dalszej części wrzucimy w harmonogram.

Składnia przedstawia się następująco:

BACKUP DATABASE [Database_name] TO DISK = N'C:\[Backup_location] ' WITH NOFORMAT, INIT, NAME = N'[Database_Name]-Full Database Backup', SKIP, NOREWIND, NOUNLOAD, STATS = 10

  • DISK - miejsce zapisu kopii
  • Noformat – ustawione domyślnie, określa, że operacja wykonywania kopii zapasowej zachowuje istniejące nagłówki nośników i zestawy kopii zapasowych na woluminach nośników używanych w danej operacji tworzenia kopii zapasowej.
  • INIT - Określa, że wszystkie zestawy kopii zapasowych powinny zostać zastąpione.
  • NAME - określa nazwę zestawu kopii zapasowych może mieć maksymalnie 128 znaków.
  • SKIP - Wyłącza sprawdzanie wygaśnięcia i nazwy zestawu kopii zapasowych, wykonywane zazwyczaj przez instrukcję BACKUP
  • NOREWIND - Określa, że SQL Server będzie utrzymywać taśmę otwartą po zakończeniu tworzenia kopii zapasowej, nas to nie dotyczy, bo robimy operacje na dyskach.
  • NOUNLOAD – nie wysuwa taśmy po zakończonym procesie
  • STATS – po uruchomieniu wyświetla procent postępu, co 10%

Nie pozostaje nam nic innego jak wrzucić skrypt w harmonogram

W program/script wyszukujemy „SQLcmd”

"C:\Program Files\Microsoft SQL Server\100\Tools\Binn\SQLCMD.EXE"

Jako dodatkowe argumenty wpisujemy -S [server_name\[instance_name] -i "C:\Backup\SQLBackup.sql"

Artykuł ten pokazuje jak łatwo ustawić backup kilku baz danych, jeżeli w środowisku jest ich kilkadziesiąt, nikt nie będzie używał najprostszej składni, tylko użyjemy wtedy rozbudowanego skryptu, który będzie robił kopie baz z całej instancji.

Artykuł opracował Michał Pszczółkowski,

Źródła:

  1. Opracowanie własne
  2. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb510741.aspx

Wystartowały zapisy na konferencję programistyczną DevDay 2014

 

W środę, 13 sierpnia, została udostępniona pierwsza tura biletów na czwartą edycję konferencji DevDay - wyjątkowego spotkania pasjonatów programowania z udziałem światowej sławy autorytetów z branży informatycznej.

 

 

Konferencja odbędzie się 26 września 2014 r. w Centrum Dydaktyczno – Kongresowym Wydziału Lekarskiego CMUJ w Krakowie.

 

DevDay to 12 prelegentów w toku dwóch równoległych ścieżek. W tym roku wydarzenie uświetnią m.in. Dan North, pomysłodawca Behaviour-Driven Design, a także Simon Brown, autor książki o architekturze aplikacji dla programistów. Wydarzenie poprzedzą dwa warsztaty specjalistyczne (dnia 25 września):

 

1. “Accelerated Agile: from months to minutes” – prowadzący: Dan North

2. “A SPA Primer using Angular.js” – prowadzący: Tiberiu Covaci

 

 

Udział w konferencji jest bezpłatny, ale liczba miejsc ograniczona. W każdym tygodniu, do połowy września będzie udostępniana kolejna tura biletów.

 

Organizatorem konferencji DevDay jest Centrum Systemów Informatycznych ABB.

 

Więcej informacji o konferencji:

 

http://www.devday.pl/

https://twitter.com/ABBDevDay

 

***

 

Centrum Systemów Informatycznych ABB jest częścią Grupy ABB – globalnego lidera w dziedzinie technologii energetyki i automatyki. ABB realizuje szereg różnorodnych działań biznesowych, obejmujących swoim zasięgiem wszystkie kontynenty świata. Działając w około 100 krajach i zatrudniając ponad 130 tys. osób, wytycza najwyższe standardy w branży.

 

W Centrum Systemów Informatycznych ABB w Krakowie i w Łodzi pracuje ponad 350 specjalistów z branży IT. Programiści, analitycy, szefowie projektów, specjaliści baz danych i projektanci aplikacji internetowych, odpowiedzialni są za funkcjonowanie globalnych systemów komputerowych ABB.

 

Więcej informacji: www.abb.pl/ISDeliveryCenter

 

 

Używając usługi Exchange Online napotykamy na szereg problemów, wynikających z innej logiki działania, naszej niewiedzy związanej z nowym środowiskiem i zmian, które zachodzą ciągle w usłudze firmy Microsoft. 

Części z nich można jednak uniknąć, inne wymagają od administratora odpowiedniego działania, które postaram się tutaj opisać na podstawie własnych doświadczeń.

Większość z przedstawionych problemów miało miejsce w środowisku hybrydowym, gdzie serwery Exchange 2010/2013 zainstalowane fizycznie połączone są z usługą Exchange Online. Obiekty Active Directory są replikowane a skrzynki pocztowe można swobodnie przenosić między serwerami w siedzibie („on premises”) i w chmurze Microsoftu.

Podczas czytania tych porad należy pamiętać, że z biegiem czasu mogą stracić aktualność z uwagi na ciągłe doskonalenie i wprowadzanie zmian w usłudze Office 365 przez firmę Microsoft.

• Nie można usunąć domeny z listy domen Office 365 

Jeżeli chcesz usunąć domenę dodatkową (domeny domyślnej w postaci firma.mail.onmicrosoft.com nie można usunąć), według zaleceń firmy Microsoft musisz usunąć wszystkie powiązania. Chodzi o konta użytkowników, grupy dystrybucyjne i inne obiekty korzystające z domeny. Nie jest to do końca prawdą. 

Rozwiązanie: 

Wystarczy usunąć wszystkie adresy SMTP i SIP domeny z obiektów, a użytkownikom przypisanym do domeny wyłączyć licencje.

Następnie należy połączyć się przy użyciu powershella do usługi Office365 oraz wykonać sprawdzenie:

Get-MsolUser -DomainName twojadomena.pl

oraz

Get-MsolGroup -All | where {$_.proxyaddresses -match "twojadomena.pl"}

Jeżeli listy wyników okażą się puste, powinno udać się usunąć domenę.

• Nie można zmigrować skrzynki z serwera w siedzibie do serwera Office 365 

Podczas próby migracji skrzynki do chmury pojawia się błąd: 

“The operation couldn't be performed because object couldn't be found on…”

Prawdopodobnie istnieje już obiekt o tej samej nazwie, lecz posiada inne atrybuty (ExchangeGuid). Możliwe, że ktoś przypisał użytkownikowi licencję Exchange Online przed przeniesieniem skrzynki, co skutkuje założeniem nowej, w chmurze i brakiem możliwości migracji.

Rozwiązanie: 

Należy usunąć obiekt z Office365.

Należy połączyć się z usługą Office365 za pomocą powershella oraz wykonać dwa polecenia:

Remove-MsolUser -UserPrincipalName uż Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Remove-MsolUser -UserPrincipalName uż Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. -RemoveFromRecycleBin


Po usunięciu problematycznej skrzynki, dokonać ponownej synchronizacji DirSync, lub poczekać aż dane zreplikują się same. Ponowna migracja powinna być już możliwa.

• Nie można zmigrować skrzynki z serwera w siedzibie do serwera Office 365. 

Pojawia się błąd: 

The call to 'https://xxx.twojadomena.pl/EWS/mrsproxy.svc' failed. Error details: The HTTP request is unauthorized with client authentication scheme 'Negotiate'. The authentication header received from the server was 'Negotiate,NTLM,Basic realm="xxx.twojadomena.pl"'. --> The remote server returned an error: (401) Unauthorized.. + CategoryInfo : NotSpecified: (:) [New-MoveRequest], RemoteTrans ientException + FullyQualifiedErrorId : [Server=DBXPR99MB999,RequestId=something,TimeStamp=1/20/2014 1:13:53 PM] [FailureCategory=Cmdle t-RemoteTransientException] B92B1723,Microsoft.Exchange.Management.Recipie ntTasks.NewMoveRequest + PSComputerName : pod999999psh.outlook.com

Powodów takiego błędu może być kilka, jednak w moim przypadku były dwa: Office365 przyjmuje poświadczenia tylko w postaci „Domena.lokalna\nazwa użytkownika” oraz drugim razem ten sam błąd spowodowało wygasłe hasło w punkcie końcowym migracji.

Rozwiązanie 1: 

Sprawdzić czy konto użytkownika służące do powiązania organizacji punktem końcowym działa prawidłowo

1. Sprawdzenie, które konto jest odpowiedzialne za połączenie organizacji punktem migracji:

 

Z poziomu powershell:

Get-MigrationEndpoint |fl

W polu User znajdują się dane o koncie użytkownika.

Z poziomu Office365:

W oknie nawigacji centrum administracyjnego usługi Exchange Online, w zakładce adresaci/migracja, w prawym dolnym rogu znajdziemy „skojarzony punkt końcowy”. Klikamy na „Pokaż szczegóły”. 

 

W polu „skojarzony administrator” znajduje się nazwa użytkownika.

2. Należy sprawdzić w panelu użytkowników Active Directory, czy konto nie jest zablokowane, a hasło jest ustawione na niewygasanie, bądź czy zostało zmienione.

3. Jeżeli trzeba zmienić konto lub hasło, wchodzimy poprzez przeglądarkę do Office365, w opcję Skojarzony administrator: „Aktualizuj” (pkt. 1). Wpisujemy dane logowania użytkownika.

Rozwiązanie 2: 

Zalogować się loginem domena.lokalna\użytkownik do procesu migracji.

1. Zapisujemy poświadczenia do Office365:

$cred = Get-Credential 

Gdy pojawi się okienko logowania podajemy dane w formacie uż Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

2. Następnie uruchamiamy sesję:

$Session = New-PSSession -ConfigurationName Microsoft.Exchange
-ConnectionUri https://ps.outlook.com/powershell/ -Credential $cred 
-Authentication Basic -AllowRedirection 
Import-PSSession $Session
 


3. Po połączeniu do Office365 zapisujemy nowe poświadczenia, do domeny lokalnej: 

$cred=get-credential Tutaj podajemy poświadczenia w formacie firma.internal\jan.kowalski 

4. Uruchamiamy migrację skrzynki: 

New-MoveRequest -identity użytkownik -Remote -RemoteHostName 
poczta.twojadomena.pl -TargetDeliveryDomain firma.mail.onmicrosoft.com 
-RemoteCredential $cred
 


• Nie można skonfigurować automatycznie profilu użytkownika programu Outlook tylko dla niektórych użytkowników. 

Rozwiązanie: 

1. Aktualizacje systemu Windows dla Outlooka: powinny być zastosowane ServicePack2 dla pakietu Office2010, ServicePack3 dla Office2007. 
2. Ustawienia połączeń proxy Outlooka. Oto prawidłowe:


3. Dla środowiska hybrydowego adres routowalny skrzynki użytkownika: powinien być w domenie Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (lub innej, domyślnej, otrzymanej od Microsoft dla całej organizacji) 

Aby to sprawdzić, na serwerze fizycznym („w siedzibie”) wykonujemy komendę: 

Get-RemoteMailbox |select name, remoteroutingaddress 

4. Dla środowiska hybrydowego z serwerem w siedzibie – atrybuty homeMDB i homeMTA konta. 

Uwaga: Do edycji używamy zaawansowanego i potężnego narzędzia ADSIEDIT, którym łatwo coś zepsuć!

a. Łączymy się do Default Naming Context
b. Szukamy obiektu użytkownika
c. Wchodzimy do edycji właściwości i szukamy atrybutów homeMDB i homeMTA.
d. Jeżeli są – kasujemy.


Przedstawione problemy, to tylko część z tych, z którymi możemy się spotkać zarządzając usługą Microsoft Office 365. Jest ona ciągle doskonalona, pojawiają się nowe funkcjonalności, np. firmowy system społecznościowy Yammer. 

Z racji przechodzenia dużej części firm do usług w chmurze, dokumentacja dostępna w Internecie jest coraz bardziej obszerna. 

W rozwiązaniu kłopotów z działaniem i zarządzaniem Office 365 w znacznej mierze może pomóc sam producent. Udostępnia on forum użytkowników oraz pomoc techniczną. Zalecany jest również kontakt z rekomendowanym partnerem Microsoft – firmą Support Online Sp. z o.o, która specjalizuje się we wdrożeniach Office 365, konfiguracjach skrzynek pocztowych oraz serwisie usługi Office 365. Dedykowany konsultant dostępny jest pod nr. tel. 22 335 28 28.

Artykuł opracował Maciej Ochal,

Źródła:

  1. Opracowanie własne
  2. http://community.office365.com

Popularne