Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Centrum IT

Kluczem do osiągnięcia sukcesu w biznesie jest zapewnienie odpowiednich warunków dla bezpiecznej i ciągłej pracy systemów komputerowych. Nowoczesna serwerownia z całym swoim zapleczem technicznym to najważniejsza podstawa działalności każdego przedsiębiorstwa i priorytet zapewniający bezpieczeństwo danych.

 

Wiele firm korzysta z własnych serwerowni, poszukując najbardziej odpowiednich rozwiązań infrastrukturalnych. Jednakże coraz częściej przedsiębiorstwa decydują się na oddanie swoich danych w ręce zewnętrznego data center.

 

W związku z tym co wybrać? Co zapewni bezpieczny i stały dostęp do firmowych danych? Posiadanie własnej, profesjonalnie zaprojektowanej i zarządzanej serwerowni, a może kolokacja i hosting?

 

Na te i inne pytania odpowiemy podczas wyjątkowego wydarzenia już 23 czerwca w Warszawie:

 

 

U siebie czy na zewnątrz?

Własna serwerownia vs. usługi data center

 

 

Dlatego jeśli masz pytania, wątpliwości co będzie bardziej odpowiednie dla Twojej firmy, poszukujesz sprzętu lub konkretnych rozwiązań, koniecznie zarejestruj się już dziś!

 

 

Właśnie dla takich osób jak Ty organizujemy w Warszawie, bezpłatną konferencję podczas której zastanowimy się nad wadami i zaletami posiadania własnego zaplecza, obawami przed hostingiem i kolokacją, pokażemy nowoczesne rozwiązania stosowane w serwerowniach i data center, porozmawiamy o bezpieczeństwie danych i wielu istotnych kwestiach związanych z zarządzaniem danymi przedsiębiorstwa lub instytucji.

 

W programie konferencji m.in.:

 

  • mgr Piotr Topolski - Kierownik Zespołu Informatycznego, Uniwersytet Łódzki (temat w opracowaniu)
  • Ferdynand Jagiełło - Naczelnik Wydziału Informatyki, Urząd Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim (temat w opracowaniu)
  • Jerzy Antonowicz - Wicedyrektor Departamentu Informatyki , BANK BPS S.A. - "Wynajęcie usług data center - kwestie praktyczne"
  • Grzegorz Bernatek - Lider Centrum Kompetencji IT, Audytel S.A. - "Rynek data center w Polsce - wyniki ogólnopolskiego badania dostawców”
  • Michał Romanowski - Ekspert, EuroCloud Polska - "Na zewnątrz a jak u siebie - zalety i wady Wirtualnego Data Center"

Ponadto podczas wydarzenia, zostaną poruszone następu jace tematy:

 

  • budowa własnej serwerowni
  • finansowanie inwestycji
  • wynajęcie usług data center - kwestie praktyczne
  • monitorowanie i sterowanie fizyczną infrastrukturą serwerowni
  • efektywność energetyczna
  • konwergentna infrastruktura
  • optymalizacja zasobów
  • zarządzanie serwerownią

 

Do bezpłatnego udziału zapraszamy:

 

  • osoby odpowiedzialne za utrzymanie infrastruktury technicznej firmy
  • osoby odpowiedzialne za zarządzanie centrami danych w firmie
  • dyrektorów i managerów ds. rozwoju biznesu
  • kierowników projektów
  • szefów działów techniczny, IT i bezpieczeństwa
  • doradców zarządu

Organizator zapewnia wszystkim uczestnikom: materiały konferencyjne, przerwy kawowe oraz dostęp do prezentacji.

Szczegóły konferencji: http://successpoint.pl/DC-serwerownie

 

Kontakt:

 

Martyna Foryś

Młodszy specjalista ds. organizacji konferencji

tel. +48 725 792 691

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W pierwszej części artykułu opisane zostało jedno z narzędzi pomocnych w pracy administratora Office365 – Connectivity Analyzer. Wszechstronne, wykorzystywane do sprawdzenia poprawności konfiguracji i działania mechanizmów używanych przez serwery Exchange, Lync, programy Outlook, np. autodiscover, jednokrotne logowanie (SSO) i inne.

W tym artykule przybliżone zostaną inne narzędzia, które są bardziej wspecjalizowane w swoim działaniu nastawione na cel. Przeprowadzając diagnostykę działania usług Office365 wykorzystywane jest jedno, kilka z nich lub nawet wszystkie (choć to raczej rzadkie sytuacje).

I tak przedstawione zostaną:

  • IDFix – który służy do sprawdzania poprawności przygotowania atrybutów ActiveDirectory, takich jak adres SMTP czy UPN użytkownika, które są lub dopiero będą synchronizowane ze środowiska lokalnego do środowiska Azure Microsoft za pomocą programu DirSync,
  • OnRamp – pozwala przygotować środowisko IT firmy do wdrożenia Office365, lub sprawdzić poprawność poszczególnych jego elementów,
  • Pakiet ułatwiający konfigurację dostępny pod adresem https://configure.office.com/
  • Microsoft Office Configuration Analyzer Tool (OffCat) – sprawdza poprawność instalacji i funkcjonowanie pakietu Office po stronie klienta.

IDFix

Wdrożenie synchronizacji kont użytkowników i grup Active Directory do Office365 wymaga sprawdzenia gotowości środowiska domenowego do takiej operacji. Chodzi głównie o wyeliminowanie podwójnych atrybutów lub ich braków, które uniemożliwiłyby poprawne utworzenie obiektu po stronie Azure Microsoft.

Można przeprowadzić taki proces ręcznie, jednak przy bardzo wielu obiektach, których czasem jest wiele tysięcy, potrzebna jest automatyzacja tego procesu. To właśnie umożliwia aplikacja IDFix. Przydatna jest również w przypadku stwierdzenia problemów w synchronizacji.

Wymagania aplikacji, to 4GB RAM, 2GB wolnego miejsca na dysku i .NET Framework 4.0 oraz uruchomienie na koncie z uprawnieniami odczytu i zapisu w domenie Active Directory.

Po instalacji w środowisku domenowym, wystarczy ją uruchomić i wybrać tryb działania – domyślnym jest Multi-tenant. Tryb dedicated jest zarezerwowany dla niektórych instalacji.

1

Obrazek 1. Okno startowe IdFix z opcją trybu działania multi-tenant

Po uruchomieniu wybieramy opcję Query i uzyskujemy listę obiektów z błędami jak na Obrazku 1. Część z nich może nie mieć znaczenia, z uwagi na to, że nie będą używane po stronie Office365, a nie zostały wyfiltrowane przez program. Jeżeli chcemy uzyskać obraz sytuacji zgodny z używanym przez program DirSync zakresem synchronizacji (na podstawie jednostek organizacyjnych OU), można użyć filtra wbudowanego w program (przycisk lejka). Pojawi się wówczas okienko do wpisania filtra OU LDAP:

2

Obrazek 2. Filtr zapytania – ścieżka OU

Po uzyskaniu wyników zapytania, czas na analizę błędów. Wszystkie mogące wystąpić są opisane w tym artykule:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/dn727692.aspx.

Najczęściej pojawiają się dwa następujące:

  • Topleveldomain – domena synchronizowanego obiektu nie jest routowalna, prawdopodobnie UPN użytkownika nie jest zmieniony na domenę zewnętrzną i używana jest domena lokalna, o nazwie np. „.local”, której nie można używać z obiektami Office365,
  • Duplicate – element w domenie Active Directory ma co najmniej jeden duplikat. Wszystkie duplikaty zostaną wyświetlone jako błędy.

IDFix nie tylko komunikuje błędy, ale jest także w stanie je naprawić. Obok elementu zawierającego błąd znajduje się podpowiedź programu z propozycją naprawy problemy (kolumna UPDATE), jak też lista rozwijana, z której można wybrać opcje naprawy (kolumna ACTION):

  • COMPLETE – oryginalna wartość jest poprawna, wymagane jest tylko nasze potwierdzenie, by ją pozostawić bez zmian,
  • REMOVE – wartość należy usunąć, np. na korzyść duplikatu, który otrzymał od nas potwierdzenie pozostawienia w Active Directory opcją COMPLETE,
  • EDIT – wartość parametru AD zostanie zastąpiona przez proponowaną w polu UPDATE, wartość pola UPDATE można edytować,
  • UNDO – tylko, jeżeli obiekt został odzyskany można użyć opcji UNDO,
  • FAIL – pojawia się w momencie, gdy przyczyna błędu jest niezgodna z regułami Active Directory. Dalej można edytować taki obiekt w polu UPDATE i wymusić jego zmianę.

Trzeba pamiętać, że operujemy na parametrach Active Directory. Nieumiejętna ich edycja może spowodować błędy w działaniu usług katalogowych domeny. Należy to robić bardzo ostrożnie.

Gdy już ustawimy sposób naprawy poszczególnych obiektów, poprzez wybór odpowiednich opcji z list rozwijanych przy każdym z nich – na zakończenie należy użyć przycisku Apply z górnego paska menu programu. Jeżeli chcemy zaakceptować wszystkie zmiany bez wybierania z listy rozwijanej, używamy opcji Accept.

W każdej chwili można również skorzystać z opcji eksportu i importu plików csv i ldf wbudowanych w program. Dzięki temu można zapisać i odtworzyć wcześniej zapisane zmiany. Ostatnia dostępna opcja programu to Undo, która umożliwia przywrócenie zmian na podstawie pliku zmian zapisanego przy ostatniej edycji (cofnięcie do poprzedniego stanu).

IDFix jest narzędziem, które mimo prostej zasady działania jest bardzo użyteczne w diagnozie problemów z synchronizacją obiektów Active Directory. Do diagnozy problemów w środowisku produkcyjnym najczęściej wykorzystuje się je wraz z Forefront Synchronization Service Manager będącym częścią rozwiązania Active Sync. Forefront dostarcza bowiem logów z nieudanej synchronizacji obiektu do usługi Azure firmy Microsoft.

OnRamp

Kolejną pomocą dla administratorów Office365 jest OnRamp. Nie jest to aplikacja, a zestaw testów i linków pomocnych w konfiguracji środowiska domenowego. Do wykorzystania pełni możliwości wymaga posiadania konta w usłudze Office365 oraz spełnienia wymagań systemowych:

  • Windows 7 lub 2008R2,
  • Windows Azure Active Directory Sing-In Assistant,
  • Windows Azure Active Directory Module For Windows Powershell,
  • Windows Azure Active Directory Module For Windows Powershell registration hotfix,
  • Windows Management Framework Core package 2.0.

W celu uruchomienia OnRamp, należy zalogować się w przeglądarce na adres: https://onramp.office365.com, używając konta usługi Office365, której środowisko chcemy przygotować lub zbadać.

Rozpoczęcie pracy z tą usługą polega na sparametryzowaniu środowiska, które testujemy, bądź zamierzamy wdrożyć. OnRamp krok po kroku prosi o podanie danych o działającym bądź projektowanym rozwiązaniu, które następnie zostaną zamienione w listę rzeczy do sprawdzenia oraz umożliwią przeprowadzenie serii badań.

W pierwszym kroku do wyboru jest tylko usługa Office365, choć wkrótce mogą znaleźć się tam inne.

Następnie przekazujemy informacje na temat funkcji, które zamierzamy zbadać. Do wyboru są:

  • Exchange (a właściwie Exchange Online),
  • Sharepoint (odpowiednio Sharepoint Online),
  • Lync (Lync Online),
  • Office365 Pro Plus – możliwość pobrania programu dla użytkowników

3

Obrazek 3. Selekcja usług do przetestowania za pomocą OnRamp

Następnie należy sprecyzować, czy konta użytkowników będą tworzone i zarządzane z poziomu Office 365, czy może synchronizowane za pomocą DirSync, a także, czy wykorzystywane będą serwery federacyjne ADFS.

4

Obrazek 4. Wybór metody zarządzania kontami użytkowników

Kolejny etap podawania danych o naszym środowisku, to możliwość wyboru opcji migracji z innego systemu poczty do Office 365 lub też „świeży start” – bez przenoszenia skrzynek pocztowych z innych serwerów.

5

Obrazek 5. Opcje migracji w OnRamp

Na koniec zbierania danych o naszym środowisku, jeżeli okaże się ono bardzo skomplikowane, otrzymamy w formie opcji wyboru poradę, że przy tym wdrożeniu powinniśmy korzystać z porady doświadczonego inżyniera. Możemy zaznaczyć, że to my nim jesteśmy i przejść do przeprowadzenia testów.

6

Obrazek 6. Ostrzeżenie przy dużej komplikacji wdrożenia

W tym momencie powinny rozpocząć się testy wykonywane przez OnRamp. Jeżeli jednak okaże się, że nasz system nie spełnia wymagań, ukaże się lista rzeczy do sprawdzenia, bądź informacja o brakujących modułach, np. ActiveX czy modułu Azure dla PowerShell.

7

Obrazek 7. OnRamp nie może wykonać testów z uwagi na brak zainstalowanych aplikacji

Listę rzeczy do konfiguracji i sprawdzenia, można także uzyskać przechodząc do sekcji readiness:

8

Obrazek 8. Niezbędne kroki do wdrożenia rozwiązania podanego we wcześniejszych krokach

Po dokonaniu wyboru opcji w OnRamp, bądź wprowadzeniu niezbędnych zmian w środowisku, można wreszcie uruchomić testy.

9

Obrazek 9. Lista testów, które będą przeprowadzone

W pierwszym kroku OnRamp prosi nas o podanie poświadczeń Office365, których używamy w naszym środowisku. Gdy ich nie znamy możemy po prostu kontynuować. W kroku tym zostanie także sprawdzone przygotowanie sieci i domeny.

10

Obrazek 10. Sprawdzenie środowiska – błąd poświadczeń

Po zakończeniu procesu badania naszego środowiska, uzyskamy szczegółowy opis wyników testów.

11

Obrazek 11. Przykładowy wyników testów OnRamp

OnRamp jest użyteczną usługą. Co prawda sama nie dokonuje żadnych zmian, lecz pozwala zwrócić uwagę administratora lub wdrożeniowca Office365 na problemy, które można napotkać w konkretnym, badanym przypadku. Przydaje się również do sprawdzenia środowiska, w którym występują kłopoty z działaniem poszczególnych jego elementów – dla zbadania, czy przy wdrożeniu nie pominięto jakichś kroków.

Usługa configure.office.com

Pomocną w konfiguracji i sprawdzania działania poszczególnych usług Office365 jest strona dostępna pod adresem https://configure.office.com. Zbudowana podobnie do OnRamp, posiada w sobie również cechy przedstawionego w pierwszej części artykułu Connectivity Analyzer. Do zalogowania niezbędne jest konto w usłudze Office365, a w celu uruchomienia aplikacji sprawdzających konfigurację, potrzebne są:

  • Windows 7 lub nowszy,
  • .Net Framework 3.5
  • Internet Explorer 9 lub nowszy

Configure.office.com jest w fazie wdrożeniowej. Nie wszystkie funkcje działają, nie ma tu żadnych zbędnych gadżetów, a niektóre akcje mogą doprowadzić nas do ślepej uliczki, np. z prośbą o założenie zgłoszenia w Microsoft z naszym problemem.

Mimo to jednak wiele z opcji tej zaszytej na stronie www aplikacji pozwala na sprawdzenie posiadanej we wdrażanym lub produkcyjnym środowisku konfiguracji i odnalezienie nieprawidłowości, które testy sprawdzające potrafią wychwycić.

Główne menu podzielone jest na sekcje diagnostyczne, działające w większości przypadków zgodnie z ich nazwą. Jedynym wyjątkiem jest opcja „Cloud Connect”, która tak naprawdę wywołuje podstronę sprawdzającą przygotowanie do wdrożenia hybrydowej konfiguracji Exchange.

Dostępne testy, to odpowiednio:

  • Setup – zestaw sprawdzający przygotowanie środowiska do wdrożenia usług Office 365,
  • Cloud Connect – sprawdzenie gotowości do wdrożenia hybrydowej konfiguracji Exchange 2013 / Exchange Online,
  • Lync diagnostic – zgodnie z nazwą bada potencjalne problemy z usługą Lync,
  • Outlook diagnostic – jak wyżej, z tym, że dla programu Outlook,
  • OWA diagnostic – testy dostępu do poczty przez stronę internetową,
  • Readiness – gruntowny test przygotowania otoczenia do korzystania z usług Office365, a także umożliwiający wykrycie błędów w już istniejącym – sprawdza m.in. otwarcie portów, synchronizację, Active Directory, itd.,
  • Mailflow troubleshooter – pozwala na sprawdzenie problemów z przesyłem poczty,
  • Exchange hybrid product key distribution – wykorzystywany w celu uzyskania klucza produktu do darmowego serwera Exchange 2013, użytego w celu połączenia środowiska lokalnego z chmurą, czyli konfiguracji hybrydy,
  • Sharepoint Online diagnostic – proste testy gotowości środowiska, w którym test jest uruchamiany, do korzystania z programu Sharepoint Online,
  • Outlook conectivity diagnostic – sprawdza jedynie możliwość konfiguracji konta Outlook z podanymi poświadczeniami w programie Outlook (bardziej zaawansowaną opcją jest Outlook diagnostic).

12

Obrazek 12. Menu główne configure.office.com – dostępne testy

Podczas uruchamiania testów używana jest aplikacja “Microsoft Office 365 Support Assistant”, która ma na celu zebranie danych z naszego środowiska. Trzeba pamiętać, by umożliwić systemowi operacyjnemu jej pobranie i uruchomienie. Jej rozmiar na dzień dzisiejszy, to 25.6 MB.

Przedstawiając po krótce możliwości configure.office.com, można wyróżnić trzy kroki jej użycia:

  1. Przygotowanie do wdrożenia Office365 – wykonanie testów „readiness” i wykorzystanie opcji „setup”
  2. Sprawdzenie działania i usuwanie niedociągnięć wdrożenia dzięki użyciu kombinacji wszystkich możliwości, jakie daje nam usługa configure.office.com – w zależności od potrzeb
  3. Rozwiązywanie konkretnych problemów, np. z połączeniem Outlook – za pomocą wyodrębnionych testów

Kilka przykładów wykorzystania configure.office.com

1.Wdrożenie Office365

Przed wdrożeniem usługi Office365, ale już po założeniu w niej konta administracyjnego, warto uruchomić testy sprawdzające gotowość (readiness) oraz setup. Pozwoli to na sprawdzenie, czy i na ile środowisko, w którym chcemy wprowadzić zmiany jest na nie przygotowane oraz czego jeszcze brakuje.

Opcja setup zawiera w sobie również testy przygotowawcze (readiness), dzięki czemu będziemy mogli mieć pewność, że uruchamiając zaawansowane sprawdzanie ustawień, nie pominiemy także rzeczy podstawowych, jak np. rekordy DNS, które są kluczowe dla działania Office365.

Po prawej stronie okna dostępne są opcje, gdzie mamy możliwość wyboru własnego zestawu testów – opcją „Make my own selections” oraz wyboru automatycznego – „Make recommendation for me”.

Dzięki tej pierwszej możemy ustalić, w jakim celu uruchomiliśmy testy i jak ma wyglądać nasze środowisko, np. czy będzie używany serwer DirSync oraz czy konieczne będzie przenoszenie istniejących skrzynek pocztowych. Po zaznaczeniu odpowiednich opcji, zostanie wygenerowana lista testów koniecznych do wykonania.

13

Obrazek 13. Opcje trybu setup

14

Obrazek 14. Efekt wyboru opcji “make my own selections” – lista możliwych opcji, która wygeneruje odpowiednie testy

15

Obrazek 15. Uruchomienie testów sekcji setup

Po uzyskaniu wyników, przystępujemy do przejrzenia i naprawy błędów, po czym możemy testy przeprowadzić ponownie, aż do uzyskania pełnego działania usług Office365.

Lista błędów może być długa, część z nich jednak może wynikać z tego, że w naszej organizacji nie używamy części usług i nie było potrzeby konfiguracji, np. rekordów DNS dla Lync Online.

16

Obrazek 16. Przykładowy wynik działania testów sekcji setup

2. Sprawdzenie gotowości systemu i usługi Office365 do działania z programem Outlook

Testem wykonywanym często z poziomu stacji klienckiej będzie ten, na poprawność konfiguracji środowiska dla pracy z aplikacją Outlook. Z tego powodu wydzielone zostały dwie sekcje – Outlook connect i Outlook connectivity diagnostic. Pierwsza umożliwia sprawdzenie konfiguracji Outlooka na komputerze, z którego test przeprowadzamy oraz ustawienia serwera i dodatków programu, druga służy tylko do testów połączenia z serwerem poczty.

17

Obrazek 17. Wynik testu Outlook connect

3. Rozwiązywanie problemów z przepływem poczty

Ostatnim przykładem wykorzystania configure.office.com będzie możliwość ustalenia przyczyn problemów z przepływem poczty, np. w sytuacji, gdy mail nie został dostarczony i nie mamy żadnej zwrotki.

Po wejściu w sekcję „Mailflow troubleshooter” uzyskujemy dostęp do opcji wyboru kilku, najczęściej pojawiających się zgłoszeń dotyczących niewłaściwego działania poczty. Po wybraniu jednej z nich, określeniu kogo problem dotyczy (jednej, czy wielu osób), podajemy adres nadawcy i odbiorcy i rozpoczynamy test. Jego wynik  nie zwróci błędu, jeżeli mail poprawnie opuścił naszą organizację.

18

Obrazek 18. Okno wyboru opcji sekcji sprawdzania przepływu poczty

Configure.office.com jest usługą/aplikacją webową, która znacznie ułatwia wdrożenie i sprawdzanie problemów przy projektowaniu i używaniu Office365. Dzięki jej wykorzystaniu w znaczący sposób można przyspieszyć wyszukiwanie błędów i braków w środowisku informatycznym firmy korzystającym z rozwiązań firmy Microsoft.

Wraz z OnRamp i Remote Connectivity Analyzer stanowią darmowy niezbędnich administratora Office365.

OFFCAT

Na koniec chciałbym przybliżyć mało rozpowszechnioną aplikację uzupełniającą przedstawione wcześniej programy diagnostyczne. Jest to OffCat, czyli Microsoft Office Configuration Analyzer Tool.

Ponieważ praca użytkownika przebiega bardzo często w otoczeniu pakietu biurowego Office, jego konfiguracja ma duże znaczenie dla działania innych aplikacji, a także usług związanych z Office365. Nierzadko, bowiem zdarza się, że jakiś dodatek do pakietu przysparza problemów.

OffCat należy zainstalować na testowanym komputerze użytkownika.

Po uruchomieniu, program automatycznie sprawdza swoją wersję i porównuje z dostępnymi aktualizacjami oraz w razie potrzeby instaluje je. W razie potrzeby tę opcję można wyłączyć.

Menu programu zawiera m. in. opcje:

  • Start a scan – uruchomienie skanowania w poszukiwaniu potencjalnych problemów,
  • View or import scans – dostępna jest lista przeprowadzanych wcześniej testów. Można także zaimportować plik skanowania do przejrzenia,
  • Offcat updates – włączenie lub wyłączenie opcji automatycznej aktualizacji oraz sprawdzenie wersji programu,
  • Office365 resources – linki do innych narzędzi, np. Best Practices Analyzer, Exchange Remote Connectivity Analyzer

Włączenie skanowania jest możliwe dla wszystkich programów pakietu Office, jak też poszczególnych, wybranych aplikacji, np. Outlook.

19

Obrazek 19. Menu główne i opcje skanowania OffCat

Skanowanie przeprowadza inspekcję wielu elementów składowych – aktualizacji składników, możliwość wysyłania i odbierania poczty, konfigurację wiadomości-śmieci, integracji z Lync, dodatków pakietu Office.

Gotowy raport przedstawiany jest w trzech grupach:

  • Issues List – lista problemów w podziale na trzy karty – wszystkie problemy(All Issues), problemy krytyczne (Critical Issues) i dane informacyjne (Informational Items),
  • Configuration Details – dane konfiguracyjne w podziale na dwie karty – widok szczegółowy (detailed) i podsumowanie (summary view),
  • Other Reports – pozostałe dane w podziale na dwie karty – elementy ukryte (hidden items) i błędy podczas działania (run-time logs).

20

Obrazek 20. Offcat – wynik skanowania programu Outlook 2013

Zawiera on bardzo szczegółowe dane, które mogą być bardzo cenne przy diagnostyce problemów z działaniem programów pakietu Office, połączenia z serwerem poczty, jak też współdziałania z innymi aplikacjami.

Gotowy raport można wyeksportować jako plik .xml lub .csv, przy czym tylko ten pierwszy format jest uznawany przy próbie późniejszego importu.

OffCat umożliwia również przeprowadzenie diagnostyki aktywacji pakietu Office za pomocą serwera KMS.

Wybierając opcję KMS client, a następnie „Activate Office”, będzie można zobaczyć przebieg procesu w postaci logów.

21

Obrazek 21. OffCat – rozwiązywanie problemów z aktywacją KMS

Microsoft Office Configuration Analyzer Tool jest przydatny, gdy zawodzą pozostałe metody rozwiązywania problemów z usługą Office365 na komputerze klienckim. W szczególności, gdy dotyczą tylko jednego bądź kilku użytkowników. Używając go możemy ustalić, czy pakiet Office jest skonfigurowany poprawnie oraz czy nie występują inne przeszkody w jego poprawnym działaniu. Sprawdzana jest także możliwość wysyłania i odbierania poczty, co jest niezbędne w diagnostyce serwera Exchange Online.

Przedstawione w tym artykule (jego pierwszej i drugiej części) aplikacje służą administratorom usługi Offic365 pomocą na każdym kroku. Od procesu planowania przy wykorzystaniu OnRamp i configure.office.com, poprzez wdrożenie z użyciem configure.office.com i Exchange Connectivity Analyzer, po proces produkcyjny, gdzie mogą przydać się wszystkie wymienione w artykule narzędzia, w zależności od potrzeb i stopnia skomplikowania problemu, a także inne, nie opisane tutaj, a dostępne na liście:

Źródła:

  • http://technet.microsoft.com/en-us/library/dn750846.aspx
  • https://configure.office.com
  • http://community.office365.com/en-us/w/diagnostic_tools/default.aspx?ss=465d14b0-c5fe-4bbf-84d2-c791113732e2
  • Własne doświadczenie

Jednym z czynników sukcesu rynkowego firmy jest zarówno sprawny system przepływu informacji  jak i niezawodny dostęp do elektronicznych danych.

Oba te czynniki są niezbędne do prawidłowego przebiegu procesów: biznesowych, produkcyjnych i decyzyjnych w przedsiębiorstwie.

 

Każde przedsiębiorstwo posiadające duże zasoby dokumentów oraz różnego rodzaju danych musi zmierzyć się z problematyką ich sprawnego przepływu oraz skutecznego zabezpieczenia. 

 

I my właśnie zamierzamy się z nimi zmierzyć! Dołącz do nas i weź udział w wyjątkowym wydarzeniu: 

 

Zarządzanie firmą – obieg dokumentów, sprawne procesy i bezpieczne dane

 

Już 29 kwietnia 2015r. 

 

w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych w Warszawie

 

Podczas wydarzenia przedstawiciele wiodących firm zaprezentują swoje rozwiązania oraz zaproponują narzędzia do usprawnienia i zautomatyzowania działań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem. 

 

Dla uczestników konferencji to doskonała możliwość porównania i oceny oferowanych rozwiązań, sposobność spotkania oraz dyskusji ze specjalistami.

Więcej informacji>>

Konferencja podzielona została na dwie sesje: 

  1. Backup i bezpieczeństwo firmowych danych
  2. Obieg dokumentów i procesy w przedsiębiorstwie

 

W powyższym zakresie, wypowiedzą się znamienici eksperci:

  • Pan Łukasz Kołodziejczyk - Kierownik Działu Bezpieczeństwa informacji, Grupa Wirtualna Polska
  • Pan Jakub Bierzyński - CEO OmnicomMediaGroup Sp. z o.o. - Obieg informacji 

i dokumentów w firmie oczami praktyka. Czyli jak usprawnić procesy i pozbyć się papierów

  • Pan Bogusław Święcicki - dyrektor systemów informacyjnych GRUPY ATLAS - Wartość dodana z wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów 

  

Konferencję kierujemy do szerokiego kręgu odbiorców wykorzystujących omawiane technologie, tj.:

 

  • dyrektorów i kierowników ds. operacyjnych, administracyjnych oraz CIO
  • osób odpowiedzialnych za obieg informacji i danych oraz za  politykę ciągłości działania
  • kierowników ds. zakupów, dobór infrastruktury, osób odpowiedzialne za infrastrukturę IT 

i technologię 

  • osób odpowiedzialnych za procesy związane z zarządzaniem dokumentami i informacjami 

i ich ochronę 

  • oficerów bezpieczeństwa IT i bezpieczeństwa fizycznego, specjalistów techniczni 

Aby wziąć udział w konferencji, wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie: www.successpoint.pl/zarzadzanie-firma#zarejestruj-się

  

W ramach uczestnictwa organizator zapewnia materiały konferencyjne, przerwy kawowe oraz dostęp do prezentacji. 

Kontakt z Organizatorem:

 

Agnieszka Zając
tel. +48 725 792 690
e-mail: agnieszka.zajac[at]successpoint.pl

Mimo iż cloud computing to powszechny i dobrze znany termin w środowisku IT, to czy wiadomo jaką tak naprawdę pełni on rolę w biznesie?

 

Rozwiązania chmury obliczeniowej mają szerokie zastosowanie wszędzie tam, gdzie niezbędne jest specjalistyczne oprogramowanie oraz wirtualna paleta usług dostępnych dla klienta przez internet. 

 

  • Cloud computing - moda czy wyzwanie?
  • Cloud computing - narzędzie usługowego, zintegrowanego zarządzania informatyką korporacyjną
  • Cloud computing – jako sposób oszczędzania w zakresie IT

 

Jeżeli chcą Państwo dowiedzieć się, jak przełożyć rozwiązania chmurowe na poprawę efektywności swojego przedsiębiorstwa, nic prostszego - wystarczy wziąć udział w konferencji:

 

Cloud Computing - z biznesem w chmurze

23 kwietnia | Warszawa

 

Wydarzenie to stanowi wyjątkową okazję do pogłębienia swojej wiedzy w zakresie jednej z najszybciej rozwijających się dziedzin w branży IT.

W tym celu zaprosiliśmy branżowych liderów oraz ekspertów, z którymi będą mogli Państwo wymienić się doświadczeniami oraz zapoznać się z najnowszymi sposobami stosowania technologii i rozwiązań Cloud Computing.

 

Ponadto intencją organizatorów jest przekazanie uczestnikom wiedzy w zakresie:

  • chmura – fakty i mity
  • bezpieczeństwo przechowywania danych w chmurze
  • dostosowanie modelu chmury do potrzeb przedsiębiorstwa
  • cloud computing jako droga do optymalizacji kosztów bezpieczeństwo w chmurze
  • Infrastructure as a Service – infrastruktura jako usługa
  • platform as a Service – platforma jako usługa
  • software as a service – oprogramowanie jako usługa
  • communications as a service – komunikacja jako usługa
  • usługi kolokacji
  • od wirtualizacji do infrastruktury cloud computing
  • usługi w modelu chmury prywatnej
  • usługi w modelu chmury publicznej
  • usługi w modelu chmury hybrydowej
  • aspekty prawne

 

Do bezpłatnego udziału zapraszamy: 

  • dyrektorów i managerów ds. rozwoju biznesu, rozwoju infrastruktury, odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i składowanie danych, zarządzanie centrami danych w firmie
  • kierowników projektów, osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo, niezawodność oraz dostępność zasobów w firmie
  • szefów działów IT, bezpieczeństwa  
  • osoby odpowiedzialne za zmniejszenie kosztów i optymalizację zasobów firmy
  • doradców zarządu ds. inwestycji, finansów i informatyki

 

Szczegóły konferencji: www.successpoint.pl/cloud-computing

 

Aby wziąć udział w konferencji, wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny, dostępny na stronie: www.successpoint.pl/cloud-computing#zarejestruj-się

 

Uczestnikom konferencji zapewniamy przerwy kawowe oraz komplet materiałów konferencyjnych.

 

Kontakt z organizatorem:

 

Karolina Dłuska

Specjalista ds. organizacji konferencji

tel. +48 721 729 297

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nie rób czegoś, bo potrzebujesz dziś - spójrz czego będziesz potrzebować jutro


Obecnie każde przedsiębiorstwo charakteryzuje nieustanny rozwój i dążenie do jak najwydajniejszego funkcjonowania, w szczególności dotyczy to udoskonalania infrastruktury informatycznej. Wyzwaniem dla kadry odpowiedzialnej za bazy danych jest odpowiednie zarządzanie nimi – to wiąże się ze śledzeniem nowych rozwiązań, wybór najbardziej efektywnych oraz ich skuteczna implementacja. Jednak przy tak dynamicznie zmieniającym się temacie nie wolno zwracać uwagi jedynie na bieżące potrzeby - ale myśleć przyszłościowo. 

 

Dlatego organizujemy V edycję naszego wydarzenia.

 



Już 16 grudnia razem zastanowimy się nad odpowiedziami m.in. na te pytania:

 

  • Jak zapewnić niezawodność infrastruktury?
  • Czy TIER to wymagania realne do osiągnięcia i prawidłowo określone?
  • Wirtualizacja czy faktycznie kosztem wydajności?
  • Efektywność energetyczna - mit czy fakt? Jak to zrobić?

 

 

 

W programie m.in. prelekcje:

  • Disaster Recovery as a Service jako przykład usługi XaaS
    Grzegorz Bernatek - Kierownik Działu Analiz - Audytel S.A.
  • Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych w data center
    Dr Andrzej Krasuski - Radca prawny, Partner - TEL-LEX Kancelaria Radcy Prawnego Andrzeja Krasuskiego
  • Rozwiązania zasilania gwarantowanego Eaton dla Data Center
    Antoni Czerwiński - Eaton Power Quality S.A. Oddział w Polsce
  • Bezpieczne Data Center na przykładzie Linxdatacenter
    Piotr Mańka - DC Manager - Linxdatacenter
  • Data Center - panaceum na problemy z ochroną danych?
    Piotr Chmiel - Kierownik Działu Zarządzania Zgodnością - T-Mobile Polska SA
  • Umowa w przedmiocie budowy nowoczesnego centrum danych - projekt, wybór dostawcy, koszty i realizacja
    Ewa Bereszko - kancelaria Wierzbowski Eversheds
  • Bezpieczeństwo fizyczne i środowiskowe, na przykładzie centrum danych. Dlaczego tak często jest pomijane?
    Grzegorz Krzemiński - prezes zarządu Instytutu Bezpieczeństwa i Informacji
  • Cloud computing - alternatywa dla Data Center?
    Michał Romanowski - Ekspert - EuroCloud Polska
  • prelekcja firm EMC oraz Arrow ECS

 

Do udziału zapraszamy:

  • osoby odpowiedzialne za: składowanie i przetwarzanie firmowych danych, pozyskiwanie i utrzymanie infrastruktury technicznej firmy; zarządzanie centrami danych w firmie
  • dyrektorów i managerów ds. rozwoju biznesu
  • kierowników projektów
  • szefów działów technicznych
  • szefów działów IT
  • szefów bezpieczeństwa
  • doradców zarządu

 

Mamy nadzieję, że tematyka spotka się z Państwa zainteresowaniem i będziemy mieli okazję gościć Państwa podczas konferencji.

 

Już dziś zapraszamy do rezerwacji miejsca (ilość ograniczona)

 

Rejestracja>>>

Zapewniamy: materiały konferencyjne, przerwy kawowe, dostęp do prezentacji, możliwość konsultacji

 

Kontakt z organizatorem:

 

Anna Włodarska
Kierownik Projektu
tel. +48 725 792 691

fax. (0-22) 244 25 37
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

MultiTrain Sp. z o.o. Od 1 grudnia 2014 Success Point Sp. z o.o.

Teleinformatyka (ICT - Information and communication Technologies) to obecnie jedna z ważniejszych i najprężniej rozwijających się gałęzi IT. Wspiera i ułatwia komunikację, organizację oraz zarządzanie niemal w każdej dziedzinie życia, a szczególnie w funkcjonowaniu Firmy.


Aby nie pozostać w tyle oraz odpowiednio zaplanować działania i inwestycje na rok 2015, zapraszamy Państwa do udziału w konferencji poświęconej tematyce innowacyjnych rozwiązań i kierunków rozwoju technologii teleinformatycznych.


Już 10 grudnia w Warszawie Ekseprci podzielą się z Państwem swoimi doświadczeniami i wiedzą, a Liderzy teleinformatyczni przedstawią najnowocześniejsze rozwiązania w tej dziedzinie podczas konferencji

Teleinformatyka - platforma sprzętowa a sprawny biznes


Tematyka konferencji:

  • Projektowanie, utrzymanie i automatyzacja sieci teleinformatycznych
  • Wdrożenie i integracja środowiska telekomunikacyjnego i informatycznego
  • Integracja łączy komunikacyjnych (np. łącza telefoniczne analogowe, cyfrowe, DECT, ISDN, bramki GSM, VoIP, łącza IP, DNS, DHCP, transmisja danych)
  • Automatyzacja i integracja usług (np. ACD - kolejkowanie połączeń przychodzących, CTI - integracja z zewnętrznym systemem informatycznym, IVR - interaktywna
  • Obsługa połączeń przychodzących, billing, automatyczny wybór najtańszej drogi połączenia, poczta głosowa, telekonferencje, itp)
  • Bezpieczeństwo systemów teleinformatycznych
  • Systemy zasilające (systemy dedykowane i systemy awaryjne)
  • Usługi szerokopasmowe dla sieci stacjonarnych (ATM, ADSL, SDH, ISDN, xDSL) i mobilnych (GSM, GPRS, UMTS, HSPA, LTE)
  • Outsourcing usług teleinformatycznych


Konferencję kierujemy do:

  • Kadry zarządzającej i osób odpowiedzialnych za wybór i zakup nowych rozwiązań teleinformatycznych, produktów i systemów wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem
  • Kierowników projektów
  • Kierowników działów IT,
  • Osób odpowiedzialnych za infrastrukturę i bezpieczeństwo komunikacyjne oraz transmisję danych i informacji.


Udział jest bezpłatny dla wyżej wymieniowych odbiorców.

 

Ilość miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Strona konferencji: http://multiexpo.pl/teleinformatyka-platforma-sprzetowa-a-sprawny-biznes

 

Zapraszamy do rejestracji: http://multiexpo.pl/teleinformatyka-platforma-sprzetowa-a-sprawny-biznes/rejestracja

 

Kontakt:
Dorota Iwanicka
tel.+48/531 645 512
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Certyfikaty SSL typu Wildcard są zabezpieczeniem dla nieograniczonej liczby subdomen w jednej konkretnej domenie. Przykładowo, jeśli posiadasz certyfikat Wildcard SSL wystawiony dla ".xyzdomena.pl", wówczas będzie on szyfrował dane dla wszystkich domen drugiego rzędu, np. "pierwsza.xyzdomena.pl", "druga.xyzdomena.pl", "www.xyzdomena.pl" jak również dla domeny głównej "xyzdomena.pl". Nie będzie natomiast szyfrował transmisji dla domen trzeciego rzędu i kolejnych, np. "www.pierwsza.xyzdomena.pl", "subdomena.pierwsza.xyzdomena.pl".

Implementacja certyfikatu Wildcard SSL sprawdza się w wielu konfiguracjach, choć jak każde rozwiązanie posiada również swoje wady.

Instalacji certyfikatu na serwerze Exchange 2010.

W pierwszej kolejności należy zakupić certyfikat Wildcard, gdzie po uregulowaniu płatności generujemy plik CSR (Certificate Signing Request).

Do wygenerowania pliku posłuży nam IIS 7.5 zainstalowany na serwerze pocztowym.

Otwieramy przystawkę IIS Manager, wybieramy „Server Certificates”

Z prawego panelu wybieramy „Create Certificate Request”

W następnym oknie wypełniamy następujące pola:

  • Common Name (CN) - Dla certyfikatów Wildcard podajemy nazwę domeny w postaci [*.domena.tld].
  • Organization Name (O) - należy podać pełną i dokładną nazwę firmy, nazwa musi się zgadzać z nazwą przedstawioną w dokumentach rejestrowych tj. Regon lub KRS [Firma Sp. z o.o.].
  • Organizational Unit Name (OU) - należy podać nazwę działu firmy odpowiedzialnego za wdrożenie certyfikatu lub powtórzyć nazwę firmy w przypadku, gdy taka jednostka w firmie nie istnieje [Dział IT].
  • State or Province Name (ST) - należy podać nazwę województwa, w którym mieści się siedziba firmy [lubuskie].
  • Locality Name (L) - należy podać nazwę miejscowości, w którym mieści się siedziba firmy [Zielona Gora].
  • Country Name (C) - należy podać dwuliterowy kod kraju [PL].

Zmieniamy Bit lenght na 2048 bity, request musi mieć długość minimum 2048bity.

W następnym oknie, request zapisujemy w dowolnej lokalizacji, a następnie klikamy finish.

Uzupełniamy dane, wpisując nazwę domeny, dla której ma być certyfikat, a następnie wysyłamy plik CSR do centrum autoryzacji.

Po weryfikacji otrzymujemy plik z rozszerzeniem *.cert. Z menadżera IIS zatwierdzamy nasz request wybierając „complete Certificate Request”

Kolejnym krokiem jest zaimplementowanie certyfikatu w MS Exchange. W tym celu otwieramy Exchange Management Console, wchodzimy do sekcji zarządzania certyfikatami.

  1. Z prawego menu wybieramy „Import Exchange Certificate…”.
  2. Wskazujemy ścieżkę certyfikatu, a następnie importujemy go.
  3. Na liście certyfikatów przypisujemy usługi IIS i SMTP do zaimportowanego certyfikatu.

Instalacji certyfikatu na serwerze można również dokonać z konsoli PowerShell wpisując polecenie:

Enable-ExchangeCertificate -Thumbprint 5113ae0233a72fccb75b1d0198628675333d010e -Services SMTP,IIS

W celu ustawienia certyfikatu SSL dla POP i IMAP używamy komend PowerShella:

Set-ImapSettings -X509CertificateName mail.domain.com

Set-PopSettings -X509CertificateName mail.domain.com

W następnym kroku należy przejść do zmiany nazwy ścieżki URL na zgodną z certyfikatem w usługach: Autodiscover, OAB, EWS, OA, EAS.

W przypadku, gdy tego nie zrobimy użytkownicy korzystający z Outlooka przy każdym jego włączeniu otrzymają komunikat:

Aby temu zapobiec wykonujemy polecenia:

  • Set-ClientAccessServer -Identity "CAS"–AutodiscoverServiceInternalURI https://contoso.domain.com/autodiscover/autodiscover.xml
  • Set-WebServicesVirtualDirectory -Identity "CAS\EWS (Default Web Site)" –InternalUrl https:// contoso.domain.com /EWS/Exchange.asmx
  • Set-OABVirtualDirectory -Identity “cas\OAB (Default Web Site)” -InternalURL https:// contoso.domain.com /OAB
  • Enable-OutlookAnywhere -Server cas -ExternalHostname “ contoso.domain.com” -ClientAuthenticationMethod “NTLM”
  • Set-ActiveSyncVirtualDirectory -Identity “cas\Microsoft-Server-ActiveSync (Default Web Site)” -InternalURL https:// contoso.domain.com /Microsoft-Server-Activesync

Przy próbie konfiguracji komputera z systemem Windows XP, który nie jest w sieci lokalnej będziemy mieli problem z zaakceptowaniem naszych poświadczeń. Jest to związane ze złym rozpoznawaniem nazwy certyfikatu przez system.

Aby móc skonfigurować konto w Outlooku musimy zmienić ustawienia autodiscover tak, aby nasz serwer wiedział, że używamy certyfikatu WildCard. Dlatego też na serwerze Exchange w linii poleceń PowerShell wpisujemy:

Set-OutlookProvider -Identity EXPR -CertPrincipalName msstd:*.contoso.com

Wdrożenie certyfikatu SSL w organizacji powoduje zwiększenie bezpieczeństwa oraz wiarygodności przesyłanych danych między jednostką zabezpieczoną a użytkownikiem. Tak jak już wcześniej wspominałem opisane rozwiązanie na swoje wady i zalety.

Zalety:

  • Rozwiązanie zapewnia zabezpieczenie dla nieograniczonej liczby subdomen, w przeciwnym wypadku musielibyśmy zakupić certyfikat dla każdej z osobna.
  • WildCard jest tańszy w przypadku wielu subdomen. Zakup pojedynczych certyfikatów dla większej liczby subdomen wiąże się z wyższymi kosztami.
  • Porównując pojedyncze certyfikaty, wdrożenie Wildcard SSL jest stosunkowo łatwiejsze.

Wady:

  • Jeżeli algorytm szyfrowania zostanie złamany na jednym z podmiotów, automatycznie zostają zagrożone wszystkie pozostałe zabezpieczone tym samym certyfikatem.
  • W przypadku, gdy mamy starszą konfigurację klient-server, może wystąpić brak płynności działania certyfikatu WildCard.
  • Niektóre centra np. Digi Cert mogą wystawić kilka certyfikatów dla tej samej domeny z innymi prywatnymi kluczami. Taka sytuacja znacznie komplikuje zarządzanie certyfikatami.

Artykuł opracował Michał Pszczółkowski,

Źródła:

  1. http://technet.microsoft.com/en-US/
  2. Opracowanie własne

Wielu klientów nie jest w stanie sobie pozwolić na pełną wersję MS SQL 2008, alternatywą jest wersja Express, która zawiera pewne ograniczenia, jedną z nich jest brak agenta, w którym możemy ustawić backup z poziomu SQL Management Studio.

Nasuwa się pytanie: Po co backup skoro robię kopie WBadminem?

Odzyskanie samej bazy z pliku VHD będzie możliwe, ale baza może nie działać prawidłowo.

Jeżeli nie posiadamy żadnego alternatywnego oprogramowania do archiwizacji naszych baz, polecam poświecić 15minut na konfigurację kopii.

O czym musimy pamiętać przed przystąpieniem pracy:

  1. Użytkownik, który uruchamia skrypt musi być w grupie „sysadmin”
  2. W „SQL Configuration” włączamy dla odpowiedniej instancji „Shared Memory” „Named Pipes” „TCP/IP”
  3. W SQL Management Studio upewniamy się że mamy włączoną opcje: „Allow Remote Connections to this server”
  4. Należy pamiętać o wyjątkach w zaporze sieciowej, port 1433.

Przechodzimy do generowania skryptu.

  1. Uruchamiany SQL Management Studio
  2. Wybieramy bazę, którą chcemy zarchiwizować
  3. Wybieramy zadania, następnie „backup”
  4. Wybieramy miejsce zapisu archiwum
  5. Wybieramy „Script action to file”
  6. Otrzymujemy plik z rozszerzeniem *.sql, który w dalszej części wrzucimy w harmonogram.

Składnia przedstawia się następująco:

BACKUP DATABASE [Database_name] TO DISK = N'C:\[Backup_location] ' WITH NOFORMAT, INIT, NAME = N'[Database_Name]-Full Database Backup', SKIP, NOREWIND, NOUNLOAD, STATS = 10

  • DISK - miejsce zapisu kopii
  • Noformat – ustawione domyślnie, określa, że operacja wykonywania kopii zapasowej zachowuje istniejące nagłówki nośników i zestawy kopii zapasowych na woluminach nośników używanych w danej operacji tworzenia kopii zapasowej.
  • INIT - Określa, że wszystkie zestawy kopii zapasowych powinny zostać zastąpione.
  • NAME - określa nazwę zestawu kopii zapasowych może mieć maksymalnie 128 znaków.
  • SKIP - Wyłącza sprawdzanie wygaśnięcia i nazwy zestawu kopii zapasowych, wykonywane zazwyczaj przez instrukcję BACKUP
  • NOREWIND - Określa, że SQL Server będzie utrzymywać taśmę otwartą po zakończeniu tworzenia kopii zapasowej, nas to nie dotyczy, bo robimy operacje na dyskach.
  • NOUNLOAD – nie wysuwa taśmy po zakończonym procesie
  • STATS – po uruchomieniu wyświetla procent postępu, co 10%

Nie pozostaje nam nic innego jak wrzucić skrypt w harmonogram

W program/script wyszukujemy „SQLcmd”

"C:\Program Files\Microsoft SQL Server\100\Tools\Binn\SQLCMD.EXE"

Jako dodatkowe argumenty wpisujemy -S [server_name\[instance_name] -i "C:\Backup\SQLBackup.sql"

Artykuł ten pokazuje jak łatwo ustawić backup kilku baz danych, jeżeli w środowisku jest ich kilkadziesiąt, nikt nie będzie używał najprostszej składni, tylko użyjemy wtedy rozbudowanego skryptu, który będzie robił kopie baz z całej instancji.

Artykuł opracował Michał Pszczółkowski,

Źródła:

  1. Opracowanie własne
  2. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb510741.aspx

Wystartowały zapisy na konferencję programistyczną DevDay 2014

 

W środę, 13 sierpnia, została udostępniona pierwsza tura biletów na czwartą edycję konferencji DevDay - wyjątkowego spotkania pasjonatów programowania z udziałem światowej sławy autorytetów z branży informatycznej.

 

 

Konferencja odbędzie się 26 września 2014 r. w Centrum Dydaktyczno – Kongresowym Wydziału Lekarskiego CMUJ w Krakowie.

 

DevDay to 12 prelegentów w toku dwóch równoległych ścieżek. W tym roku wydarzenie uświetnią m.in. Dan North, pomysłodawca Behaviour-Driven Design, a także Simon Brown, autor książki o architekturze aplikacji dla programistów. Wydarzenie poprzedzą dwa warsztaty specjalistyczne (dnia 25 września):

 

1. “Accelerated Agile: from months to minutes” – prowadzący: Dan North

2. “A SPA Primer using Angular.js” – prowadzący: Tiberiu Covaci

 

 

Udział w konferencji jest bezpłatny, ale liczba miejsc ograniczona. W każdym tygodniu, do połowy września będzie udostępniana kolejna tura biletów.

 

Organizatorem konferencji DevDay jest Centrum Systemów Informatycznych ABB.

 

Więcej informacji o konferencji:

 

http://www.devday.pl/

https://twitter.com/ABBDevDay

 

***

 

Centrum Systemów Informatycznych ABB jest częścią Grupy ABB – globalnego lidera w dziedzinie technologii energetyki i automatyki. ABB realizuje szereg różnorodnych działań biznesowych, obejmujących swoim zasięgiem wszystkie kontynenty świata. Działając w około 100 krajach i zatrudniając ponad 130 tys. osób, wytycza najwyższe standardy w branży.

 

W Centrum Systemów Informatycznych ABB w Krakowie i w Łodzi pracuje ponad 350 specjalistów z branży IT. Programiści, analitycy, szefowie projektów, specjaliści baz danych i projektanci aplikacji internetowych, odpowiedzialni są za funkcjonowanie globalnych systemów komputerowych ABB.

 

Więcej informacji: www.abb.pl/ISDeliveryCenter

 

 

Popularne