Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Testowanie usługi Office 365 na przykładzie Exchange Online

  12 czerwiec 2014
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Na rynku dostawców oprogramowania zauważalny jest trend dostarczania coraz większej ilości usług oferowanych w centrach obliczeniowych. Usługi w chmurze cieszą się coraz większym zainteresowaniem różnych firm i organizacji, dlatego istotne jest, aby mieć możliwość sprawdzenia działania usługi przed podjęciem decyzji o wydaniu pieniędzy na najnowsze technologie IT. Microsoft udostępnia konto demo w chmurze, aby możliwe było przetestowanie tego typu usługi.

Usługi "software as service" wciąż są nowością na rynku IT. Dla osób niezaznajomionych z najnowszymi technologiami ciężko jest podjąć decyzję o rozpoczęciu korzystania z produktów oferowanych w chmurze i odejść od używania zasobów zainstalowanych na lokalnych serwerach.

W centrach obliczeniowych Microsoft udostępniana jest usługa pod nazwą Office 365. Microsoft oferuje również miesięczną wersję demo Office 365, wszystko po to, aby użytkownik mógł sprawdzić różnice pomiędzy produktami o podobnej nazwie jak również wzbudzić zainteresowanie rozwiązaniem w chmurze. Warto z tego skorzystać, choćby, dlatego by być na bieżąco z nowościami, jakie oferuje rynek IT.

Przepływ informacji w firmie w dużej mierze decyduje o sukcesie. Jedną z najbardziej popularnych produktów MS jest poczta Exchange, zatem i ona została wystawiona do wersji próbnej w chmurze. Dostęp do niej mogą mieć wybrani członkowie organizacji. Aby zacząć z niej korzystać należy wykonać opisaną poniżej procedurę.

Najpierw należy zdecydować, jaki plan spośród olbrzymiej ilości usług w chmurze będzie dopasowany do potrzeb organizacji:

 

testowanie_uslugi_Office_365_na_przykladzie_Exchange_Online

 

Po wybraniu odpowiedniego planu możemy rozpocząć konfigurację usługi Office 365 tak, aby użytkownicy mogli korzystać w codziennej pracy z poczty hostowanej w chmurze. Do przygotowania testowej usługi Exchange w Office 365 niezbędne jest zweryfikowanie prawa do własności dla danej domeny - można to zrobić dodając rekord TXT we wpisach publicznych DNS. Należy pamiętać, że nie możemy jeszcze zmieniać i dodawać innych rekordów np. MX. Jeżeli domena posiadała rekord SPF, należy go zmodyfikować poprzez umieszczenie wpisu: "include:spf.protection.outlook.com ~all", aby moc wysyłać pocztę z serwera Exchange.

Po przygotowaniu DNS należy ustawić w konfiguracji Exchange współdzielenie domeny. W tym celu wykonujemy następujące czynności - z panelu ECP wybieramy przepływ poczty, zaakceptowane domeny i dla współdzielonej domeny zaznaczamy: domena przekazywania wewnętrznego e-mail. Oznacza to, że wiadomości e-mail są dostarczane do adresatów w tej organizacji programu Exchange lub przekazywane do serwera poczty w innej lokalizacji fizycznej lub logicznej.

Następnie przygotowujemy konta użytkowników oraz przypisujemy licencje wybranego planu. Po stworzeniu nowych skrzynek pocztowych, dodajemy adresy e-mail powiązane z domeną. Kolejnym krokiem jest przygotowanie migracji wiadomości ze starego serwera do Office 365. Można to wykonać przez migrację z Panelu Administracyjnego Exchange. W tym przypadku wybieramy migracja, następnie wskazujemy punkt końcowy serwer pocztowy POP3/IMAP.

 

testowanie_uslugi_Office_365_na_przykladzie_Exchange_Online

 

Kolejnym etapem jest rozpoczęcie migracji wiadomości dla użytkowników mających korzystać z konta próbnego Office365.

 

testowanie_uslugi_Office_365_na_przykladzie_Exchange_Online

 

Po zakończonym przenoszeniu wiadomości do serwera Exchange, należy ustawić jeszcze dla użytkowników mających korzystać z poczty na serwerze w chmurze przekazywanie wiadomości do nowego serwera. Ponieważ głównym serwerem pocztowym pozostaje POP3/IMAP, wiadomości są dostarczane do starego serwera. Na serwerze pocztowym POP3/IMAP, dla przeniesionych kont podajemy adres przekazywania wiadomości dalej do nowego serwera. Adres przekazywanych wiadomości jest w domenie @domena.onmicrosoft.com. Teraz pozostało już skonfigurować użytkownikom przeniesionym do Exchange Online możliwość używania poczty na kontach pocztowych w telefonie, tablecie, komputerze i przez stronę WWW.

Po miesiącu testowania można z wersji próbnej przejść na pełną, tak, więc praca, którą wykonaliśmy w przypadku zakupienia pełnej nie zostanie zmarnowana, a konta wraz ze skonfigurowaną usługą będą mogły być w dalszym ciągu używane.

W rozwiązaniu kłopotów z działaniem, zarządzaniem Office 365 zalecany jest kontakt z rekomendowanym partnerem Microsoft – firmą Support Online Sp. z o.o, która specjalizuje się we wdrożeniach Office 365, konfiguracjach skrzynek pocztowych oraz serwisie usługi Office 365. Dedykowany konsultant dostępny jest pod nr. tel. 22 335 28 28.

Artykuł opracował: Przemysław Łopaciński z firmy Support Online Sp. z o.o,

która świadczy szeroki zakres usług informatycznych dla firm oraz instytucji: kompleksowa i częściowa obsługa informatyczna, projekty informatyczne, helpdesk IT, wdrożenia telefonia VoIP, audyty informatyczne, wdrożenia Office 365 i wiele innych.

 

Jeśli jesteście Państwo zainteresowani współpracą w tym zakresie lub innymi usługami informatycznymi – zapraszamy do kontaktu.

www.support-online.pl

tel. + 22 335 28 28

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.



Źródło:

  1. http://community.office365.com/
  2. http://technet.microsoft.com/en-US/
  3. Opracowanie własne

Popularne